اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساخت 60 شناور داخلى تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به برنامه هاى توسعه‌اى این سازمان در راستاى افزایش میزان تجارت دریایى و سرمایه‌گذارى بنادر شرق استان هرمزگان، گفت: با توجه به نیاز حوزه دریایى کشور، هم اکنون 26 فروند شناور درحال ساخت داریم که تا پایان سال تعداد آن ها به 60 و تا سال آینده به ٨٣ فروند مى‌رسد.

ساخت 60 شناور داخلى تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد راستاد در بازدید از بنادر شرق هرمزگان اعم از تیاب، کلاهى، کرگان و سیریک که با حضور رییسى نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى انجام شد، اظهار کرد: برنامه‌هاى توسعه‌اى مناسب و مختلفى در بنادر شرق استان هرمزگان از سوى سازمان بنادر و دریانوردى مدنظر قرار گرفته است تا تجارت دریایى و سرمایه‌گذارى بیشترى در بنادر این بخش صورت گیرد.

 وى ادامه داد: با برنامه‌ریزى صورت گرفته، بندر تجارى سیریک از نظر ظرفیت، زیرساخت و روبناها؛ شرایط مناسبى خواهد داشت و در عین حال برنامه‌ریزى مدونى در راستاى صادرات غیرنفتى و تجارت خارجى از این بندر مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى با اشاره به اینکه پروژه احداث اسکله بندر سیریک، ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکى داشته و بر اساس برنامه‌ریزى صورت گرفته تا پایان بهار سال آینده به بهره‌بردارى مى‌رسد، عنوان کرد: سامانه اطفا حریق بندر سیریک نیز پیشرفت مناسبى دارد. 

 

راستاد افزود: طرح جامع بندر سیریک در یک افق ١٥ ساله و در سه فاز پنج ساله مصوب شده است و در قالب طرح جامع این بندر، پروژه‌ها مشخص است تا با تکمیل روبناها؛ شاهد رونق فعالیت‌هاى اقتصادى و تجارى در بندر سیریک باشیم.

به گزارش فارس، طی سه هفته اخیر راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مرتبا در سفرهایی به غرب، مرکز و شرق هرمزگان اقدام به تشریح برنامه‌های کلان سازمان بنادر در نقاط ساحلی این مناطق برای افق‌های 5 و 10 و 15 سال آینده است و این در حالی است که بسیاری از مسؤولان و نمایندگان استان در مجلس و عموم مردم نسبت به بی‌توجهی سازمان بنادر در استان هرمزگان نسبت به ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی گلایه‌مند هستند و اخیرا اخباری در خصوص پرداخت مالیات بنادر هرمزگان در تهران و بروز مفسده‌هایی طی سال‌های اخیر در این سازمان بخصوص در بندر شهید رجایی انتشار یافته اما سازمان بنادر این زمینه نیز سکوت کرده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول