اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نیاز طرح‌های نیمه‌تمام سمنان به ۵۹۶ میلیارد تومان اعتبار

استاندار سمنان گفت: ۵۹۶ میلیارد تومان برای تکمیل بخش قابل‌توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام این استان نیاز است که در صورت ابلاغ اعتبار، بسیاری از این طرح‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

نیاز طرح‌های نیمه‌تمام سمنان به ۵۹۶ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید قرار داریم و دستگاه‌های اجرایی طرح‌های در حال ساخت خود به‌ویژه طرح‌هایی که مشکل مالی ندارند را هرچه سریع‌تر جمع‌بندی کنند.

وی افزود: روند تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان سمنان شتاب گیرد و به‌طور جد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اتمام طرح‌ها را دستور کار قرار دهند.

استاندار سمنان گفت: طی مکاتبه‌ای که با ریاست جمهوری داشتم، برای تکمیل طرح‌های پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد که برای توسعه استان مهم هستند، تأکید شد و رئیس‌جمهوری دستور برای ابلاغ اعتبار را به سازمان برنامه و بودجه صادر و نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با اعتبار درخواستی استان سمنان برای تکمیل طرح‌ها موافقت کرد.

آشناگر بیان کرد: ۵۹۶ میلیارد تومان برای تکمیل بخش قابل‌توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام استان سمنان نیاز است که در صورت ابلاغ این اعتبار، بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام استان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: برخی از طرح‌ها مانند تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، درخواست استانداری است که به‌صورت موردی انجام می‌دهیم و اعتبار لازم برای تکمیل طرح درخواست و بعد از آن ابلاغ شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه اجرایی مربوطه هرچه سریع‌تر نسبت به مبادله موافقت‌نامه و انجام طرح تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اقدام کند.

آشناگر ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در ارتباط با تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تعهد دارد.

وی گفت: سال مالی امسال در ۲۹ اسفند ۹۹ به پایان می‌رسد و دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارها اقدام کنند و اگر توان جذب اعتبار را ندارند طی مکاتبه‌ای در کمترین زمان ممکن به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اطلاع‌رسانی کنند و در صورت جذب نشدن اعتبار و عدم اطلاع‌رسانی در ناتوانی در جذب اعتبار، مسئولیت دغدغه‌های بعدی برعهده دستگاه اجرایی مربوط است.

تخصیص هدفمند اعتبار به طرح‌های پژوهشی 

استاندار سمنان با بیان اینکه تصویب طرح‌ها برای پژوهش باید دارای توجیه فنی و کاربردی بوده و تأثیر پژوهش‌ها در جامعه ملموس باشد، اضافه کرد: تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های پژوهشی هوشمندانه، هدفمند و بر اساس ظرفیت‌های استان سمنان است.

آشناگر افزود: برای طرح‌های پژوهشی که در ابعاد مختلف توجیه ندارد و یا برای بررسی و رفع مشکلات یک حوزه تخصصی نیاز به پژوهش نیست و دلیلی برای تخصیص اعتبار و پژوهش نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اعتباری برای طرح‌های پژوهشی غیرکاربردی در استان سمنان در نظر نخواهیم گرفت و تخصیص اعتبار برای طرح‌های پژوهشی که از سال گذشته در دست مطالعه و تحقیق است، منوط به ارائه گزارش کار باشد.

آشناگر تصریح کرد: واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی باید همواره در حال پژوهش و تحقیق باشند و با انجام درست وظایف به‌طور حتم دیگر نیاز به پژوهش و تأمین اعتبار در ارتباط با موضوعی که زیرساخت‌های مطالعاتی آن در دستگاه اجرایی وجود دارد، نخواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول