اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازگشت ۵۶ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد به سمنان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد در قالب اعتبارهای هزینه‌ای و ۱۶ میلیارد ریال در قالب اعتبارهای تملکی به استان سمنان برگشت.

بازگشت ۵۶ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر خلیلی‌خواه عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: تاکنون ۴۸ مورد از اموال مازاد شناسایی‌شده استان سمنان برای فروش در کمیته ملی مصوبه و مجوز لازم را گرفته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۶ مورد به فروش رسیده است و ۱۷ مورد از اموال هم برای تصویب در کمیته ملی در دست بررسی قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد در قالب اعتبارهای هزینه‌ای و ۱۶ میلیارد ریال در قالب اعتبارهای تملکی به استان سمنان برگشته است.

خلیلی‌خواه تأکید کرد: تاکنون ۶۴ میلیارد ریال از اعتبارهای محل فروش اموال مازاد به استان سمنان برنگشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار کرد: در این جلسه بررسی و تصویب طرح‌های تفاهم‌شده دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری به بسیج سازندگی مطالبی مطرح شد.

نادر مالکی گفت: در ارتباط با طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی استان سمنان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیم‌گیری لازم صورت گرفت.

وی بیان کرد: در ارتباط با فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی و ابلاغ اعتبارهای برگردانده از محل فروش اموال در این جلسه مطالبی مطرح شد.

استانداری سمنان از نظر عملکرد دارای رتبه سوم کشور است

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: شاخص‌های ارزیابی عملکرد استانداری سمنان در ۶ محور شاخص‌های عمومی با یک‌هزار امتیاز و هفت محور شاخص‌های اختصاصی با یک‌هزار امتیاز بود.

قاسم شریفی گفت: محورهای شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد سطح استانی، اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری، ارتقای سلامت اداری، مسؤولیت‌پذیری و استقرار نظام مدیریت عملکرد بود.

وی ادامه داد: محورهای ارزیابی اختصاصی، ارتقای امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه روستایی و شهری، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی و زنان خانواده است.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان اضافه کرد: مجموع امتیازهای کسب‌شده در شاخص‌های عمومی و اختصاصی در سال ۹۸ یک‌هزار و ۹۲۰ بود که استانداری سمنان بر اساس این آمار در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

شریفی افزود: ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی نشان می‌دهد آمار استانداری سمنان در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۶، ۹.۷ درصد و به نسبت سال ۹۷، ۳.۸۴ درصد رشد داشته و تنها چهار استانداری درصد تحقق بالای ۹۰ درصد داشتند که سمنان هم جزو آنها است.

وی عنوان کرد: جایگاه استانداری سمنان بین استانداری‌های کشور در سال ۹۴، رتبه سوم، در سال ۹۵، رتبه دوم، در سال ۹۶، رتبه چهارم، در سال ۹۷، رتبه دوم و در سال ۹۸، رتبه سوم بوده است.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان افزود: رشد ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها در سال ۹۸ به نسبت سال گذشته آن ۱۱ درصد و میانگین درصد تحقق فرمانداری‌ها در کشور و استان به ترتیب ۸۲ و ۹۲ درصد است.

شریفی گفت: تحلیل ارزیابی عملکرد فرمانداری‌های تابعه استان سمنان در سال ۹۸ نشان می‌دهد، فرمانداری سمنان ۹۴.۵۶ درصد، فرمانداری آرادان ۹۴.۳۹ درصد، فرمانداری مهدی‌شهر ۹۱.۹۲ درصد، فرمانداری شاهرود ۹۱.۷۳ درصد، فرمانداری میامی ۹۰.۹۶ درصد، فرمانداری دامغان، ۹۰.۷۹ درصد، فرمانداری سرخه ۸۹.۶۴ درصد و فرمانداری گرمسار ۸۸.۸۹ درصد امتیازهای لازم را کسب کردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول