اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آخرین خبرها از پیگیری علت مرگ نوزاد«آبدانانی»/ انتظار برای اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی ادامه دارد

پیگیری‌ها برای مرگ نوزاد 51 روزه آبدانانی که با هوشیاری مسوول غسالخانه آبدانان احیا شده بود، ادامه دارد و پرونده در اختیار مراجع قانونی گذاشته شده است.

آخرین خبرها از پیگیری علت مرگ نوزاد«آبدانانی»/ انتظار برای اعلام نظر نهایی پزشکی قانونی ادامه دارد

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می‌داد نوزاد ۵۱ روزه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می‌گیرد و زنده می‌شود.

این نوزاد پس از صادر شدن گواهی فوتش در بیمارستان مرکز ایلام، والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند که مسوول‌ غسالخانه آبدانان با هوشیاری متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

پس از حضور اورژانس، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان انتقال و در نهایت به بیمارستان ابوذر اهواز اعزام می‌شود اما تلاش‌های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن او بی‌نتیجه ماند و اکنون پیگیری‌ها برای مرگ نوزاد ادامه دارد.

پرونده در اختیار مراجع قانونی گذاشته شده است

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پرونده نوزاد آبدانانی گفت: پرونده در اختیار مراجع قانونی گذاشته شده و هر رایی صادر شود برای دانشگاه علوم پزشکی ملاک خواهد بود.

تعیین علت فوت در خوزستان

مهدی علیزاده‌مهاجر مدیرکل پزشکی قانونی گفت: پرونده‌ای در این خصوص در مجموعه قضایی استان تشکیل شده که با توجه به فوت نوزاد در شهر اهواز و معاینه توسط پزشکی قانونی اهواز، جهت ادامه روند پرونده گزارش اتوپسی و تعیین علت فوت از پزشکی قانونی خوزستان درخواست شده است. 

وی افزود: گزارشات اتوپسی از پزشکی قانونی خوزستان دریافت شده و همچنان آزمایشات تخصصی لازم جهت تعیین علت فوت در پزشکی قانونی خوزستان تحت بررسی است که به محض مشخص شدن این موضوع ادامه روند پرونده پیگیری خواهد شد.

تولد نوزاد با آپگار پایین

یکی از کارشناسان پزشکی در خصوص نتیجه نهایی بررسی و ارزیابی پرونده درمانی و اقدامات انجام‌شده درباره مرگ شیرخوار آبدانانی گفت: این شیرخوار در زمان تولد با آپگار پایین( نمره آپگار: تست پس از تولد بر روی نوزادان برای تعیین سطح سلامت نوزاد) در شهرستان آبدانان متولد شده است.

وی افزود: پس از مراحل احیا و اینتوباسیون برای درمان به بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام اعزام می‌شود و در مرکز NICU به مدت 16 روز بستری شده؛ به‌طوری‌که در ادامه درمان، به دلیل مشکلات مربوط به بلع؛ تغذیه با شیر مادر از طریق NGT صورت می‌گرفته است.

این کارشناس ادامه داد: علی‌رغم نیاز شیرخوار به لوله تغذیه و اکسیژن؛ با رضایت شخصی والدین از بیمارستان ترخیص می‌شود و در تاریخ نهم آذرماه با مشکل زمینه‌ای قبلی و با تشخیص احتمالی تشنج از شهرستان آبدانان اعزام شده و در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری می‌شود.

وی ادامه داد: در روند درمان؛ این شیرخوار دچار دیسترس تنفسی و برادیکاردی می‌شود و به همین دلیل از تاریخ دهم آذرماه(انتقال به PICU) تا زمان فوت یعنی روز سیزدهم آذرماه 4 بار تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار می‌گیرد.

این کارشناس تصریح کرد: همچنین بر اساس اظهارات متخصصان درگیر در روند درمان و سایر حاضرین در جلسه بررسی پرونده شیرخوار مذکور؛ اقدامات احیا مطابق با اصول علمی انجام‌گرفته و در آخرین احیا قلبی ریوی( ساعت 12 ظهر) به مدت 45 دقیقه تمام اقدامات لازم طبق پروتکل احیا انجام شده و متأسفانه موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی گفت: در پایان عملیات احیا قلبی ریوی علاوه بر معاینات بالینی کامل توسط تیم احیا؛ نوار قلب با دو دستگاه متفاوت گرفته شده که در هر دو ایزوالکتریک( خط صاف) مشهود بوده و صدور گواهی فوت بعد از معاینه مجدد و اطمینان از عدم وجود علائم حیاتی در حدود ساعت 13:25 دقیقه صادر و جسد به سردخانه بیمارستان منتقل شده است.

انتهای پیام/ 970813/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول