اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

افتتاح هم‌زمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان/ ۲ میلیارد وام قرض‌الحسنه به شرط اشتغال ۴۰ بهبودیافته

رئیس سازمان بهزیستی در آیین افتتاح هم‌زمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان گفت: با هدف حمایت از اشتغال پایدار بهبودیافتگان به هر کارگاهی که برای بهبودیافتگان شغل ایجاد کند بابت هر اشتغال ۵۰ میلیون تومان و در مجموع برای ۴۰ نفر، ۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اختصاص داده می‌شود.

افتتاح هم‌زمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان/ ۲ میلیارد وام قرض‌الحسنه به شرط اشتغال ۴۰ بهبودیافته

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، آیین افتتاح همزمان24 مرکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان با حضور  وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، معاون قضایی دادستانی کل کشور، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی برگزار شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: با تمام قوا برای ریشه کن شدن اعتیاد تلاش می کنیم

در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، گفت: در مجموع خیل عظیم معتادان در کشور بعضی دارای هنرمندی‌هایی هستند و فقط به دلیل ورود افیونی به بدن اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و امکان بازگشت به زندگی اجتماعی ندارند؛ این اطمینان را می‌دهیم که با تمام قوا با قوت از این اقشار هرچند که بر خودشان ظلم روا داشتند، حمایت خواهیم کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور:شاید ما هم مقصر باشیم 

 سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور هم در سخنانی گفت:امروز گرفتار حرفی فلسفی  شده ایم که می گوید:معتاد مجرم است یا بیمار،اما من می گویم معتاد قبل از هر چیز یک انسان است و وظیفه انسانی ما خدمت به اوست. چه بسا ما نیز با کوتاهی هایی که به عنوان یک مسئول داشته ایم در معتاد شدن این افراد مقصر باشیم.

۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سطح کشور فعالیت می‌کنند

در ادامه آیین افتتاح مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز به کار ۶ مرکز در ۶ استان در ماه‌های گذشته، اعلام کرد: اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان سال ۹۸ در استان اصفهان با بهره‌گیری از تجارب کشورهای مختلف از جمله ایران به بهره‌برداری رسید که شامل بخش‌هایی چون سم‌زدایی و درمان پرهیزمدار برای معتادانی بود که به صورت خود معرف مراجعه کرده بودند و درخواست درمان به عنوان یک بیمار را داشتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر مرکز تا سقف ۱۰۰ نفر در دوره ۴ ماهه پذیرش دارد و در سال ۳۰۰ نفر را پذیرا خواهد بود، گفت: با افتتاح ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان مجموعاً ۳۰ مرکز در سطح کشور فعالیت می‌کنند. برای اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۴۰ درصد سازمان بهزیستی کشور و ۶۰ درصد از سوی مراکز غیردولتی سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است و برای هر مرکز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تامین تجهیزات درنظر گرفته شده است.

تخصیص ۹ میلیون تومان یارانه سالانه برای نگهداری و درمان هر فرد معتاد 

قبادی دانا  از تخصیص  ۹ میلیون تومان سالانه یارانه برای نگهداری و درمان هر نفر در مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان خبر داد و گفت: از تعداد ۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ۲ مرکز مربوط به زنان است و این ظرفیت در استان‌هایی که نیازمند بیش از یک مرکز باشند، وجود دارد؛ امیدواریم ظرفیت ۹ هزار نفر در ۶ ماه آینده به ۱۸ هزار نفر توسعه پیدا کند.

قبادی‌دانا یکی از مهمترین مسائل در بازتوانی افراد را اشتغال پایدار این افراد عنوان کرد و گفت: برخی بهبودیافتگان مشکل عدم شغل دارند و برخی از عدم داشتن مهارت رنج می‌برند و یا شغل خود را از دست داده‌اند. مدیریت مورد اقتضاء می‌کند برای هر فرد نسخه خاصی نوشته و افرادی که سرپناه ندارند در کنار مراکز جامع برای آنها سرپناه ایجاد شود و همچنین در کارگاه‌های اشتغال در زمینه خیاطی، گل و گیاه، نجاری و ... مهارت یاد بگیرند.

 تخصیص وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی برای کارفرمایان به ازای ایجاد یک شغل

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در راستای حمایت از اشتغال پایدار بهبودیافتگان برای هر کارگاهی که برای ۴۰ نفر از این افراد شغل ایجاد کند بابت هر اشتغال ۵۰ میلیون تومان و در مجموع برای ۴۰ نفر، ۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اختصاص داده می‌شود و همچنین ۵ سال از حق بیمه سهم کارفرمای فرد توسط دولت از طریق سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود تا این افراد ضمن اشتغال پایدار با جامعه‌پذیری در کنار خانواده حضور داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: در جلسات پیگیری آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری در سنوات گذشته تاکید مؤکد بر ریشه‌کن کردن اعتیاد و اشتغال افراد بهبودیافته برای بازگشت به زندگی عادی اجتماعی شد که راه‌اندازی ۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سراسر کشور یکی از اقداماتی که در تحقق منویات ایشان صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول