اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مهم‌ترین چالش‌های فعالان اقتصادی آذربایجان/ نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: طولانی شدن بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان مجازی و نگه‌داشتن اسناد تا دو روز و بی‌توجهی کارشناسان مجازی به اظهارات ارزیاب و صاحب کالا از مهمترین چالش.های فعالان اقتصادی استان است.

مهم‌ترین چالش‌های فعالان اقتصادی آذربایجان/ نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز به مناسبت روز جهانی گمرک در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و جمعی از مدیران و معاونین گمرکات استان ضمن خیر مقدم و تبریک روز جهانی گمرک به تبیین چالش‌های فعالان اقتصادی در مواجهه با گمرک بایدها و نبایدها و الزامات اقتصاد مقاومتی در گمرک پرداخت و بر اهمیت پیشرو بودن گمرک در سالم‌سازی و شفاف‌سازی تجارت تاکید کردند و خواستار ایفای نقش توانمندتر شرکای تجاری و گمرک در جهت کاهش وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی، نقش حمایتی در راستای افزایش رونق تولید و سرمایه‌گذاری، تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت کالا و توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی با سازمان‌های بین‌المللی شد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت نقش پدافندی گمرک در جنگ اقتصادی افزود: گمرک می‌تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی گمرک می‌تواند به اصلی‌ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه را ایفا کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر مدیریت جهادی برای استیفای حقوق دولت، خواستار بهره‌گیری بیش از پیش گمرک از فناوری‌های نوین، ارتقاء و افزایش سطح تعامل گمرکات با سازمان‌های همجوار و سازمان‌های بین‌المللی شدند.

 آل‌هاشم در ادامه ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان گمرکات استان به بیان برخی از چالش‌های پرتعداد فعالان اقتصادی استان در تجارت خارجی پرداخت و خواستار رفع این چالش‌ها شد.

وی، طولانی شدن بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان مجازی و نگه داشتن اسناد تا دو روز و بی‌توجهی کارشناسان مجازی به اظهارات ارزیاب و صاحب کالا را از مهمترین چالش های فعالان اقتصادی استان دانست.

در ابتدای این دیدار اورنگی ناظر گمرکات استان با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد گمرکات استان گفت: سازمان جهانی گمرک  سال ۲۰۲۱ را ((گمرک حامی احیاء،نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار)) نامگذاری کرده است و گمرکات استان در سال مزین به شعار جهش تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمات برجسته و مهمی را در قالب بسته های حمایتی از تولید داشته است.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول