اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

انتقال شرکت‌های خدمات‌رسان پایانه‌مرزی تمرچین به پس کرانه‌های مرزی

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تردد کم در مقایسه با مدت زمان توقف ناوگان در پایانه مرزی تمرچین، گفت: علل این کار ممنوعیت حمل یک‌سره بار توسط طرف مقابل، محدودیت‌های جغرافیایی منطقه، تجمع در نقطه صفر مرزی و تداخل‌های متعدد در ورودی و خروجی آن است و در آینده نزدیک شرکت‌های خدمات‌رسان پایانه مرزی تمرچین به پس کرانه‌های مرزی منتقل می‌شود.

انتقال شرکت‌های خدمات‌رسان  پایانه‌مرزی تمرچین به پس کرانه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد هدایتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات موجود و اتخاذ تصمیمات لازم در روند فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذار مستقر در پایانه مرزی تمرچین  با اشاره به تردد کم در مقایسه با مدت زمان توقف ناوگان در پایانه مرزی تمرچین اظهار داشت: علل این کار ممنوعیت حمل یک‌سره بار توسط مقامات طرف مقابل، محدودیت‌های جغرافیایی منطقه، تجمع در نقطه صفر مرزی و تداخل‌های متعدد در ورودی و خروجی آن است و در آینده نزدیک شرکت‌های خدمات‌رسان  پایانه مرزی تمرچین به پس کرانه‌های مرزی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی پایانه مرزی تمرچین در افق کوتاه مدت و بلند مدت قابل انجام است که در برنامه کوتاه مدت نیازمند همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های ذینفع و ساماندهی وضع موجود هستیم اما در برنامه بلندمدت ایجاد محور لجستیک و پس کرانه‌ای شدن فعالیت‌های خدماتی در دستور کار است که باید تمام ملاحظات حقوقی و شفاف‌سازی اقدامات در آن رعایت شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در سیستم پس کرانه‌ای اقدامات و تشریفات و ساماندهی‌ها در پشت مرز انجام و مرز فقط برای عبور و تخلیه مطرح می‌شود، همچنین با توجه به حاکمیتی بودن مرزها، تعدد درب در آن مجاز نبود و بخشهای خصوصی نیز نباید اتصال مستقیم به مرز داشته باشند بلکه این خط ارتباطی باید از کانال حاکمیتی مرزی و پس از کنترل و اعمال نظارت‌ها انجام شود.

 مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش توقف‌های مرزی بستر فساد و بی قانونی را فراهم می‌کند، اظهار داشت: تدوین طرحی برای ساماندهی، عدم تجمع، برقراری تردد آسان و نیز جلوگیری از قاچاق سوخت در دست اقدام است که در قالب آن تست‌ها در مرکز استان انجام و محموله به صورت پلمب به مرز ارسال می‌شود.

امین ترفع عنوان کرد: لازم است ارگان‌های ذی‌ربط تمام امور خدماتی و رفاهی مرزی را بدون ملاحظات و با عدالت کامل به مردم بومی منطقه واگذار کند و دولت فقط نقش حاکمیتی و نظارتی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه بیان کرد: ساماندهی پایانه مرزی تمرچین به عنوان تنها مرز رسمی ورود به اقلیم کردستان عراق برای تسهیل در تردد و افزایش صادرات اهمیت بسزایی دارد که تمام ارگان‌های مربوط باید برای انجام آن تلاش کنند.

صادقی ادامه داد: تصمیم گرفته شد که تمام مراکز خدمت رسان در پس کرانه‌های مرز به فعالیت بپردازند و در مورد فعالیت شرکت‌های خدمات رسان فعلی هم با اتمام مدت زمان اجاره تصمیم‌گیری می‌شود که نظارت بر عملکرد آنها نیز بر عهده گمرک استان است.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز با اشاره به اهمیت پایانه مرزی تمرچین و لزوم ساماندهی ورودی آن گفت : این پایانه مرزی دروازه ورودی به اقلیم کردستان عراق و کشور سوریه و در نتیجه دریای مدیترانه و قاره آفریقا و در مسیر کریدور شرق به غرب قرار گرفته که لازم است برای تسهیل تردد و عدم توقف در آن چاره ای اندیشیده شود که بهترین کار انتقال خدمات و کنترل‌ها به  به پس کرانه مرز است.

وی ابراز امیدواری کرد با تصمیماتی که در این جلسه گرفته می‌شود و با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط بتوانیم شاهد رشد و بالندگی پایانه مرزی تمرچین و تردد روان در آن در نتیجه بالا رفتن ظرفیت‌های اقتصادی منطقه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول