اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| سفیر اندونزی در تهران به وزارت خارجه احضار شود

کاربران فارس من در پی توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی، خواستار احضار سفیر اندونزی در تهران به وزارت امور خارجه و ارائه توضیحات در این خصوص شدند.

فارس من| سفیر اندونزی در تهران به وزارت خارجه احضار شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی تعدادی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار احضار سفیر اندونزی در تهران به وزارت امور خارجه و ارائه توضیحات از سوی وی در این خصوص شدند.

به گزارش فارس، رسانه‌های اندونزی پنجم بهمن ماه از توقیف دو نفتکش شامل یک نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی توسط آژانس امنیت دریانوردی این کشور خبر دادند. براساس این گزارش، یکی از این نفتکش‌ها ایرانی است و دیگری با پرچم پاناما تردد کرده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص روز دوشنبه ششم بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: منتظر دریافت اطلاعات بیشتری از سوی دولت اندونزی هستیم. برخی اطلاعات ضد و نقیضی دریافت کرده‌ایم که مایل هستیم شفاف‌تر و دقیق‌تر اطلاع رسانی شود. 

وی با یادآوری این نکته که موضوع فنی است و در کشتیرانی از این موارد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر ما و شرکت صاحب کشتی در پی پیدا کردن دلیل موضوع و حل و فصل آن است. سفارت ما در اندونزی و وزارت امور خارجه از نزدیک موضوع را پیگیری می‌کنند و اگر به نتیجه‌ای برسیم حتما اطلاع رسانی می‌شود. (اینجا بخوانید)

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در اظهاراتی عنوان کرد: نفتکش توقیف شده در اندونزی حامل نفت ایران بود و پیگیری وضعیت آن در جریان است. 

در همین خصوص نیز گارد ساحلی اندونزی اعلام کرد نفتکش‌های ایرانی و پانامایی توقیف‌ شده توسط مقامات اندونزیایی، در مسیر جزیره «باتام» هستند تا به منظور تحقیقات بیش‌تر در این جزیره لنگر بیندازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول