اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اظهارات مداخله‌جویانه مقام ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص برجام

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهایی نخ‌نما علیه ایران گفت، احیای برجام یا توافق مشابه آن غیر قابل قبول است.

اظهارات مداخله‌جویانه مقام ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص برجام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله‌جویانه، توافق هسته‌ای ایران یا نسخه مشابه آن را غیرقابل قبول توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کوخاوی با تکرار مواضع بی‌اساس این رژیم مدعی شد: «اگر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ احیا شود، ایران نهایتاً قادر به حرکت به سوی دستیابی به بمب هسته‌ای خواهد بود، زیرا محدویت‌هایی که مانع از آن شود در این توافق لحاظ نشده‌اند».

او در ادامه گفت: «هرچیزی که شبیه به توافق فعلی یا نسخه بهبودیافته آن باشد، از لحاظ راهبردی و عملیاتی بد است و نباید اجازه آن داده شود».

روز گذشته «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «سرگئی لاوروف» همتای روس او در مسکو دیدار و نشست خبری برگزار کردند.

لاوروف در این دیدار تأکید کرد نجات توافق هسته‌ای ایران یکی از مسائل فوری در مسائل بین‌المللی بوده و طرفین برجام را به بازگشت کامل به آن دعوت کرد.

مقام‌های ایران اعلام کرده‌اند که با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی عضو این توافق، تهران طبق بند ۳۶ این توافق، گام‌های کاهش تعهدات برجامی را برداشته است و در صورت اجرای تعهدات طرف‌های مقابل، تهران هم این گام‌ها را به عقب برمی‌گرداند.

در حال حاضر با افزایش احتمال بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام، اظهارنظرهای طرفین اروپایی آن درباره افزودن بندهای جدید به این توافق شدت گرفته است.

از سوی دیگر برخی کشورهای غیر مرتبط با این توافق از جمله رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی، با طرح ادعاهای واهی، تلاش می‌کنند در مسیر احیای برجام سنگ اندازی کنند.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی دیروز (سه شنبه) در نشست شورای امنیت در پاسخ به اتهام‌زنی‌های نماینده رژیم صهیونیستی گفت: «نماینده رژیم اشغالگر ادعاهای اثبات نشده‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و با استفاده از برخی اطلاعات ساختگی، با درماندگی تلاش کرد تا فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آ‌میز ما را یک تهدید معرفی کند. این اقدام چیزی جز تلاش برای منحرف کردن توجهات از تولید صدها سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل که صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن را تهدید می‌کند، نیست» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول