اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ادامه آلودگی هوا در پنج کلان‌شهر/ برف و باران و باد ارمغان سامانه بارشی تازه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور و در شمال غرب و غرب کشور و هم‌چنین مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف می‌شود.

ادامه آلودگی هوا در پنج کلان‌شهر/ برف و باران و باد ارمغان سامانه بارشی تازه

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز نیز در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که این موجب تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و کاهش کیفیت هوا شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه نهم بهمن در شهرهای کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان کاهش کیفیت هوا و تداوم آلودگی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت و احتمال سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

ضیائیان بیان کرد: از اواخر وقت فردا و روز جمعه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب کشور و همچنین مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید می شود همچنین در ارتفاعات این مناطق کولاک برف خواهیم داشت.

وی گفت: روز جمعه ۱۰ بهمن با تقویت سامانه بارشی، علاوه بر مناطقی که ذکر شد، استان‌های واقع در سواحل غربی خزر، استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی همچنین جنوب غرب کشور، شمال بوشهر و شمال غرب فارس تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد، در این مدت در مناطق جنوبی  رعدوبرق نیز خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۱۱ بهمن فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب، همچنین سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال بوشهر و فارس ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۱۲ بهمن بارش پراکنده در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ‌رو در استان‌های قزوین، البرز تهران، مرکزی، قم و سمنان، استان‌های واقع در مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و همچنین جنوب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در شرق و جنوب شرق و مناطق جنوبی کشور احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

ضیائیان اظهار داشت: از امروز تا آخر هفته روند تدریجی افزایش دما در اغلب مناطق کشور ادامه دارد، با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و سه درجه خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۱۵ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول