اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان روسیه با تمدید معاهده استارت جدید موافقت کرد

هردو مجلس دوما و علیای روسیه با تمدید معاهده استارت جدید میان مسکو و واشنگتن موافقت کردند.

پارلمان روسیه با تمدید معاهده استارت جدید موافقت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هردو مجلس دوما و علیای روسیه روز چهارشنبه، با تمدید معاهده «استارت جدید» میان مسکو و واشنگتن، موافقت کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او، مجلس سفلای روسیه (دوما) تمدید پنج ساله این معاهده را تصویب کرد.

خبرگزاری «رویترز» دقایقی پس از انتشار این خبر نوشت، مجلس علیای روسیه نیز بلافاصله به تمدید معاهده اتمی دوجانبه میان مسکو و واشنگتن رأی داد.

آسوشیتد پرس از سوی دیگر نوشت، تمدید این معاهده در آمریکا نیازمند تصویب در کنگره نیست.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع قانون‌گذاران روس گفت، تمدید این توافق با تبادل یادداشتی‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن انجام خواهد گرفت.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه توافق حاصل شده بر اساس شروط مسکو صورت گرفته است گفت: «طبق شروط ما، [این معاهده] به مدت پنج سال، بدون پیش شرط و بدون هیچ ضمیمه و الحاقیه‌ [تمدید می‌شود]» (جزئیات بیشتر).

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول