اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع نزدیک به میشل عون: بازگشت الحریری به قدرت، به نفع لبنان است

منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان گفتند که گزینه معرفی شده برای تشکیل کابینه جدید این کشور، برای برون‌رفت از بحران لبنان مناسب است.

منابع نزدیک به میشل عون: بازگشت  الحریری به قدرت، به نفع لبنان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان می‌گویند در مقطع کنونی تنها راه برای برون‌رفت از بحران این کشور بازگشت نخست‌وزیر سابق لبنان به قدرت و تشکیل کابینه جدید است.

این منابع امروز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گفتند: «سیاست گوشمالی هرگز فایده‌ای نخواهد داشت و سوء استفاده از خواسته‌ها و نیازهای مردم در چارچوب صلاحیت‌های قانون اساسی نیز بی‌فایده است».

منابع نزدیک به دفتر «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان گفتند: «آنچه به نفع لبنان بوده، بازگشت الحریری به قانون اساسی و تشکیل دولت نجات ملی بر اساس تفاهم با رئیس جمهور است».

لبنان بعد از انفجار مهیب بندر بیروت که صدها کشته و زخمی و ویرانی گسترده برای پایتخت برجای گذاشت و به دنبال آن استعفای «حسان دیاب»، نخست‌وزیر سابق، نتوانسته است، دولت جدید تشکیل دهد.

میشل عون به‌رغم استعفای دیاب، از او خواسته همچنان سکان دولت‌ پیشبرد امور را تا تشکیل کابینه بعدی به دست بگیرد. او همزمان با فشارهای رئیس جمهور فرانسه و اولتیماتوم‌های مداومش برای تشکیل کابینه، سعد الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل را مأمور تشکیل کابینه کرده است.

سعد الحریری طی این مدت به‌رغم معرفی برخی نامزدهای وزارتخانه‌ها نتوانسته است دولت جدید را تشکیل دهد و احزاب سیاسی و جریان‌ها بر سر نحوه توزیع مناصب اختلاف نظر دارند.

اظهارات منابع نزدیک به رئیس جمهور لبنان به نظر می‌رسد در واکنش به آغاز مجدد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت معیشتی خودشان و قرنطینه سراسری است که طی دیروز از شهر طرابلس آغاز شده و بر اساس گزارش‌های به دست آمده از لبنان، دامنه‌ این تظاهرات امروز به شهرهایی مانند صور نیز رسید.

دو سال پیش نیز تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت معیشتی بد شهرهای لبنان را در برگرفت و سعد الحریری مجبور به استعفا شد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول