اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

درخواست دولت چین از اندونزی برای خوش‌رفتاری با خدمه نفتکش توقیف شده

دولت چین از مقامات اندونزی خواسته تا با خدمه چینی نفتکش توقیف شده رفتار منصفانه داشته باشند.

درخواست دولت چین از اندونزی برای خوش‌رفتاری با خدمه نفتکش توقیف شده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز چهارشنبه از اندونزی خواست رفتار مناسبی را با ملوانان دستگیر شده در ارتباط با یک فروند نفتکش مصادره شده با پرچم ایران داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک  فروند نفتکش با پرچم ایران و یک نفتکش با پرچم پاناما روز یکشنبه  با ادعای انتقال سوخت در دریا، خاموش کردن ردیاب‌ها و برخی تخلفات دیگر از سوی اندونزی توقیف شدند. مقامات اندونزی گفته‌اند که 36 خدمه ایرانی و 25 خدمه چینی در این نفتکتش‌ها بودند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «مقامات اندونزی  به سفارت چین در این کشور اطلاع داده‌اند که حال خدمه دستگیر شده چین مساعد است.»  

سخنگوی وزارت خارجه چین درادامه گفت که سفارت چین از اندونزی خواسته تا با رعایت قانون و بیطرفانه  به این پرونده رسیدگی کنند.

دولت اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد که هردو نفتکش توقیف شده  در جزیره «باتم» در «رایئو» در جنوب سنگاپور لنگر انداخته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی گفت: «منتظر دریافت اطلاعات بیشتری از سوی دولت اندونزی هستیم. برخی اطلاعات ضد و نقیضی دریافت کرده‌ایم که مایل هستیم شفاف‌تر و دقیق‌تر اطلاع رسانی شود.»

نفتکش غول پیکر ایران و چین، روز یکشنبه در آب‌های اندونزی در نزدیکی جزیره «کالیمانتان» توقیف شدند. نفتکش «ام‌تی هورس» به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد و نفتکش «ام‌تی‌فریا» توسط شرکت «شانگهای فیوچر شیپ مننجمنت»، اداره می‌شود. 

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول