اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رونمایی ۱۰ عنوان کتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس در سمنان

پنج عنوان کتاب صوتی و پنج کتاب مکتوب حوزه دفاع مقدس در استان سمنان رونمایی شد.

رونمایی ۱۰ عنوان کتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس در سمنان

مسؤؤل مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در حاشیه برگزاری کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و ایثارگر این استان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» و همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و برگزاری ۶ دوره این همایش یکی از اقدام‌های این سازمان است.

زینب سلطانی گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی هر چه بیشتر فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن است که تعدادی از مادران و همسران شهدا، جانبازان استان در این همایش تجلیل شدند.

وی با بیان این‌که استان سمنان ۱۷ شهید زن، ۱۱ بانوی جانباز، ۵۰ بانوی رزمنده و ۶۴ بانوی امدادگر و پرستار دارد، ادامه داد: در چهلمین سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیش از سه هزار بانوی ایثارگر استان ازجمله مادر، خواهر و همسر شهید، زنان جانباز، زنان ایثارگر، زنان امدادگر و خانواده شهدای زن استان تجلیل شدند.

مسؤؤل مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص چاپ کتب در حوزه زنان افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۱۶ عنوان کتاب مکتوب و ۹ عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

سلطانی گفت: در این مراسم از پنج کتاب مکتوب با عناوین «روزی که بزرگ شدم» داستان زندگی شهیده شاخص کشوری «صدیقه رودباری»، «بوی مجنون» زندگینامه شهید امیر معظمی گودرزی، «قدقامت عشق» خاطرات رزمنده زهرا کشاورزیان، «شوکت عشق» خاطرات رزمنده شوکت کردی و کتاب «ستاره‌ای در خانه» زندگینامه شهید غلامرضا ابراهیم طوسی و پنج کتاب صوتی با این عناوین رونمایی شد.

وی با بیان این‌که تدوین دانشنامه نقش زنان استان سمنان در انقلاب و دفاع مقدس رو به پایان است، گفت: با جمع‌آوری خاطرات، اسناد و مدارک از بانوان ایثارگر استان، دانشنامه نقش زنان استان سمنان در انقلاب و دفاع مقدس به‌عنوان یک کتاب مرجع تهیه شده است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

مسؤؤل مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، تکمیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر، تهیه مستندهای زنان در دوران دفاع مقدس، شناسایی و معرفی زنان نقش‌آفرین استان در دوران دفاع مقدس، تهیه و تولید نماهنگ و اینفوگرافیک در حوزه زنان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول