اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

صاحبان خانه‌ها و ماشین‌های لوکس مالیات می دهند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده مالیات بر ماشین‌ها و خانه‌های لوکس پیش‌بینی شده است.

صاحبان خانه‌ها و ماشین‌های لوکس مالیات می دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه معارفه رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده دولت 225 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد مالیاتی پیشنهاد کرده بود که البته در مجلس این رقم به 266 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این افزایش از محل افزایش نرخ‌ها نیست بنابراین فشاری به مؤدیان مالیاتی موجود نخواهد بود بلکه از محل کارآیی و بهره‌وری محقق خواهد شد همچنین از محل مالیات بر خودروی لوکس و مناظر لوکس که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پایه‌های جدید مالیاتی در مجلس با نرخ‌های جدید پیش‌بینی شده است. مثل مالیات بر خانه و ماشین لوکس و همچنین حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و پیش‌بینی 2 طبقه مالیاتی در مالیات بر حقوق و دستمزد که اگر از 30 میلیون تومان مجموع دریافتی فرد بیشتر شود با نرخ‌های 30 و 35 درصد باید مالیات بپردازند.

پارسا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قانون مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون دائمی می‌شود، گفت: فعلاً‌ از دی‌ماه امسال به مدت یک سال تمدید شده است و مجلس تلاش می‌کند ایرادهای شورای نگهبان را رفع کند.

وی در مورد مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرحی در مجلس بررسی می‌شود و در دولت در قالب اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ارائه شده که مالیات بر عایدی سرمایه یا همان CGT است که البته این طرح به بودجه دولت فعلی نمی‌رسد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند دولت از بازار سرمایه مالیات کسب کرد و سپس آن را رها کرد، گفت: هیچ دولتی به بازار سرمایه چنین نگاهی ندارد و این از یک تحلیل سطحی ناشی می‌شود و همه دولت‌ها دنبال ثبات و رشد بازار و سرمایه هستند. درآمد دولت از نقل و انتقال سهام امسال 13 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

پارسا با بیان اینکه با ورود شرکت‌ها به بورس شفافیت ایجاد شده و مالیات واقعی از آنها گرفته می‌شود، گفت: با شفاف شدن اطلاعات میزان مالیات واقعی می‌شود.

وی همچنین در مورد مالیات فعالیت اقتصادی نهادی انقلابی گفت: بخشی از فعالیت اقتصادی نهادهای انقلابی که مشمول مالیات است به شایستگی پرداخت می‌شود و جزو مؤدیان خوش‌حساب و خو‌ش‌تمکین به قانون هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم آن بخشی که فعالیت اقتصادی است مالیات می‌دهند و آن بخشی که کارهای حاکمیتی است مانند سایر بخش‌های حاکمیتی معاف از مالیات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول