اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرآیند تولید خودرو صنعت مونتاژ پاسخگو نیست/ ضرورت توسعه حلقه‌های تکمیلی نظیر رنگ و بدنه سازی در خودروسازی آذربایجان

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه ظرفیت حمل و نقل و لجستیک بالایی به منظور انتقال بدنه رنگ شده به استان آذربایجان‌شرقی صرف می‌شود،گفت: این امر منجر به افزایش هزینه تکمیل و نهایتا افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

فرآیند تولید خودرو صنعت مونتاژ پاسخگو نیست/ ضرورت توسعه حلقه‌های تکمیلی نظیر رنگ و بدنه سازی در خودروسازی آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد رضا شیخ عطار  امروز در بازدید گروه کارشناسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) از توانمندی‌های استان آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی بر ظرفیت‌های بالقوه استان آذربایجان‌شرقی در صنایع خودرو تأکید کرد و اظهار داشت: باید از طریق ایجاد هماهنگی بیشتر ظرفیت‌های حوزه اقتصادی استان در این زمینه را به سمت افزایش بهره‌وری سوق دهیم و با تنظیم برنامه‌های مدون سناریوهای اقتصادی را فعال‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت حمل و نقل و لجستیک بالایی به منظور انتقال بدنه رنگ شده به استان آذربایجان‌شرقی صرف می‌شود، افزود: این امر منجر به افزایش هزینه تکمیل و نهایتا افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به ضرورت توسعه حلقه‌های تکمیلی نظیر رنگ و بدنه سازی، در جهت اقتصادی کردن تولید خودرو ، ادامه داد : ظرفیتی که به استان آذربایجان شرقی در گروه خودروسازی ایران خودروی آذربایجان اختصاص یافته، ظرفیت کمی نیست و نیازمند کار بیشتر است .

وی ایجاد حلقه رنگ و بدنه و استفاده از ظرفیت خالی صنعت خودروسازی کشور در این مورد را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استان دانست و گفت: در حال حاضر در فرآیند تولید خودرو صنعت مونتاژ پاسخگو نیست و هزینه بالایی صرف ارسال قطعات و اتاق رنگ شده به استان و بازگشت مجدد بعداز مونتاژ به مرکز می‌شود‌.

محمدرضا شیخ عطار با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هزار دستگاه ظرفیت خالی در بخش رنگ خودرو داریم ، گفت: در صورت فراهم نمودن تسهیلات ارزان قیمت توسط خودروساز، امکان سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد .

وی گفت : ظرفیت کل حوزه رنگ صنعت خودروسازی کشور را ۲ میلیون دستگاه دانست و افزود: قسمت اعظم فرایند یاد شده در تهران، ساوه و کاشان متمرکز است و در سال گذشته زمینه و ظرفیت اجرای رنگ یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو داشتیم.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ایجاد هم‌افزایی بین خودروساز و موتور ساز به عنوان الگویی موفق در صنعت خودروسازی یاد کرد و تصریح کرد: با تحقق این هماهنگی افزایش ظرفیت های تولید در حوزه مجموعه سازها تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت های خوب آذربایجان شرقی در صنعت خودروسازی کشور، ادامه داد: شرکت ایدم در تولید موتورهای ۴۵۷ دارای قابلیت های مطلوبی است که با رفع مشکلات نقدینگی شاهد افزایش تولید این واحد صنعتی خواهیم بود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول