اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی کلینیک‌های کسب و کار در 28 واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: 28 واحد استانی از 32 واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی دارای کلینیک‌های کسب و کار هستند.

راه‌اندازی کلینیک‌های کسب و کار در 28 واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین امید عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی انجام شد و بیش از 93 هزار مدرس مورد ارزیابی قرار گرفتند و ساماندهی شدند و امکان ادامه همکاری 25 هزار مدرس با دانشگاه فراهم شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان داشت: از سال 95 ورود مدرسین به دانشگاه از طریق فراخوان انجام می‌شود و سه فراخوان انجام شده و فراخوان چهارم در نیمه راه است و به ازای هر 10 متقاضی یک نفر موفق می‌شوند مراحل را طی کنند.

وی ابراز کرد: سومین دوره سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی انجام شد و تنها زیرنظام در کشور هستیم که سطح‌بندی را انجام داده‌ایم و حدود 200 مرکز نوآوری در دانشگاه علمی و کاربردی داریم.

امید افزود: بیش از 50 استارت‌آپ در زمینه‌های مختلف طی سال جاری برگزار کرده‌ایم و تا پایان سال نیز همین تعداد استارت‌آپ برگزار می‌کنیم و حدود 10 نفر از دانشجویان برای گذراندن دوره‌های کارورزی به آلمان می‌روند.

وی ادامه داد: دوره توسعه کمی در دانشگاه علمی کاربردی به پایان رسیده است و به دوره توسعه کیفی رسیده‌ایم و برگزاری آزمون‌های متمرکز هم در دانشگاه انجام شد و به ما برای ارتقای کیفیت کمک کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور اضافه کرد: ارزیابی‌ها برای تامین نیروهای ماهر مورد نیاز را انجام می‌دهیم و برنامه دوم دانشگاه علمی و کاربردی با نگاه آمایش سرزمینی است.

امید تصریح کرد: کشاورزی یکی از مشکلات ما در کشور است و مراکز علمی کاربردی کشاورزی دولتی بودند و ایجاد مراکز در مناطقی که کشاورزی محور توسعه آنهاست در دستور کار هست اما توسط بخش خصوصی و استان کرمان می‌تواند متقاضی مرکز علمی و کاربردی کشاورزی باشد.

وی عنوان کرد: 5 میلیون نفر جمعیت دانشجویی کشور در سال 94 داشتیم و امروز بیش از سه میلیون نفر دانشجو داریم، اما دانشگاه علمی کاربردی هر سال رشد دانشجو داشته زیرا آموزش‌های مهارتی بیشتر مورد قبول واقع شده است و آینده ما روشن است.

امید با اشاره به اینکه طی سال گذشته 14 هزار نفر از دانش‌آموختگان علمی کاربردی در کارشناسی ارشد پذیرفته شدند، بیان داشت: ما برای خودمان هیچ رسالتی در حوزه تحصیلات تکمیلی نمی‌بینیم و به‌صورت محدود و پروژه‌محور در رشته‌های محدود در دستور کار داریم و به یک درصد جمعیت دانشجویی کشور هم نمی‌رسد زیرا به اندازه کافی در کشور فوق لیسانس می‌دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور درباره مشکلات دانشجویان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دریافت مدرک خود ابراز کرد: بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به 80 میلیارد تومان رسیده است و اخیرا توافق کرده‌ایم و بدهی‌ها را تهاتر می‌کنیم.

امید اظهار داشت: 28 واحد استانی از 32 واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی دارای کلینیک‌های کسب و کار هستند و از برجستگان حوزه کارآفرینی، تولید و اشتغال دعوت می‌کنیم و به دانشجویان و دانش‌آموختگان مشاوره کسب و کار می‌دهند.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول