اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیگیری مجوز راه‌اندازی آموزشکده دامپزشکی در دانشگاه گنبدکاووس/ توزیع بسته موادغذایی بین نیازمندان گنبدی

رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: مجوز راه‌اندازی آموزشکده دامپزشکی با مقطع کاردانی در دفتر گسترش وزارت علوم بارگذاری شده تا بتوانیم در این دانشگاه جذب دانشجو داشته باشیم.

پیگیری مجوز راه‌اندازی آموزشکده دامپزشکی در دانشگاه گنبدکاووس/ توزیع بسته موادغذایی بین نیازمندان گنبدی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ابوالفضل طهماسبی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۹ درصد از اعتبارات تعمیر و تجهیز دانشگاه تخصیص یافته که ۱۰ درصد آن به صورت نقد و الباقی به صورت اوراق خزانه بود که در شهری مانند گنبدکاووس که شرکت‌های توسعه‌یافته مستقر نبوده کار کردن با اوراق بسیار مشکل است.
وی تصریح کرد: اما مسئولان دانشگاه این امر را بهانه قرار نداده و تلاش کردند تا در شرایط سخت بتوانند اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، علمی، عمرانی و دانشجویی انجام دهند.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و تغییرات ایجاد شده در روند اجرایی دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا تغییراتی در روند اجرایی برخی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی مانند دانشگاه ایجاد شد و فعالیت‌های آموزشی در بستر فضای مجازی انجام شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه گنبدکاووس به عنوان یک دانشگاه دولتی در شرق گلستان توانست زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های مختلف دانشگاه در فضای مجازی را فراهم کرده و بدون هیچ مشکلی دو ترم دانشگاه از این طریق طی شده و بنا داریم بعد از رفع بیماری از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی برای برخی از دروس نظری استفاده کنیم.
طهماسبی گفت: امسال چاپ مقالات این دانشگاه در حوزه علمی، پژوهشی نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و در حوزه چاپ مقالات داخلی ۳۰ درصد و چاپ مقالات خارجی ۲۰ درصد افزایش داشتیم.

*‌ راه‌اندازی کارخانه نوآوری در دانشگاه گنبدکاووس با هدف مهارت‌آموزی به دانشجویان در زمان تحصیل شرایط ایجاد اشتغال بعد فارغ‌التحصیلی
وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه نوآوری در این دانشگاه بیان کرد: این کارخانه با هدف استفاده از ایده‌ها و استعدادهای نخبگان شرق گلستان در راستای رفع مشکلات منطقه به صورت هدفمند راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس ابراز کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه سوله‌ای به متراژ یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع و پنج هکتار از اراضی دانشگاه در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده و تاکنون حدود ۱۰۰ نفر نخبه که دارای ایده‌های مختلف بودند در این کارخانه ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: تلاش داریم در این کارخانه با مهارت‌آموزی به دانشجویان در زمان تحصیل شرایط ایجاد اشتغال را بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم کرده تا ضمن کارآفرینی بتوانند شغل داشته و درآمدزایی کنید.

 

طهماسبی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه دانشگاه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های مهم این دانشگاه عدم امکانات و تجهیزات لازم آزمایشگاهی بود که برای تجهیز آزمایشگاه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیارد تومان و در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و امسال نیز ۲۵۰ هزار یورو حدود ۷ میلیارد تومان از سوی وزادت علوم تخصیص یافت که تاکنون ۴۴۰ میلیون تومان آن آزادسازی شده و مابقی اعتبار نیز تا پایان امسال آزادسازی می‌شود.
وی از راه اندازی آموزشکده دامپزشکی در این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شرق گلستان قطب دامپروری بوده در تلاش هستیم تا آموزشکده دامپزشکی در رشته های دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در مقطع کاردانی را راه اندازی کنیم که مراحل بارگذاری آن در دفتر گسترش وزارت علوم انجام شده و با اخذ این مجوز زمینه راه اندازی دانشکده دامپزشکی در مقطع دکترا فراهم خواهد شد.
*‌ انعقاد ۱۲ تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی در راستای فعالیت های پژوهشی
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس در این نشست اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی دانشگاه‌ها رفع مسائل و مشکلات منطقه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فعالیت‌های پژوهشی در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری است.
وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان، در دو سال گذشته انجام شده و همچنین نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با همکاری این دستگاه‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
علی ستاریان گفت: یکی از اقدامات خوب دانشگاه در حوزه مشارکت با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سمن‌های مردمی پروژه جنگلکاری با «موسسه سبزگامان» بوده که یک هکتار از مسیر گنبدکاووس به سمت اینچه‌برون انجام شده و در ادامه نیز با اجرای طرح «بوستان کودک» با هدف به ازای هر نوزاد متولد شده در گنبدکاووس یک نهال کاشته می‌شود.
وی بیان کرد: امسال ۶ رشته جدید تحصیلی شامل چهار رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های ریاضی گرایش جبر، آبیاری، حسابداری، مدیریت مالی و مدیریت کسب و کار در این دانشگاه اضافه و دانشجو نیز جذب شد.
معاون اداری مالی دانشگاه گنبدکاووس در این نشست اظهار کرد: در دهه فجر امسال سالن آمفی تئاتر دانشگاه با ظرفیت ۳۵۰ نفر و با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که تمامی تجهیزات و امکانات آن در سال گذشته خریداری شده با آخرین استانداردهای روز دنیا به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: سلف سرویس دانشگاه نیز با زیربنا ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه و سه سالن جدا برای دانشجویان خواهر، برادر و اعضای هیئت علمی و سرویس‌دهی روزانه ۳۰۰ نفر با اعتبار ۸ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای تجهیز و محوطه سازی اطراف آن به ۸ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
ملاشاهی گفت: ساختمان اتاق کار اساتید در دو طبقه و ظرفیت ۶۰ اتاق کار در حال ساخت است که طبقه نخست آن با ۳۰ اتاق و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل این پروژه به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
* توزیع 200 بسته غذایی توسط دانشگاه گنبدکاووس در محله آسیب‌پذیر «سیدآباد»
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گنبدکاووس در این نشست اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه تاکنون اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در دو مرحله اقدام به توزیع حدود ۲۰۰ بسته غذایی شامل ۱۱ قلم کالای اساسی هر بسته به ارزش ۲۱۰ هزار تومان در محله آسیب‌پذیر «سیدآباد» کردند.
فخیره گفت: همچنین بسیج دانشجویی این دانشگاه اقدام به تولید ماسک و تولید مواد شوینده در آزمایشگاه این دانشگاه نموده و در محله «طرح شهید شوشتری» «سیدآباد» و «اسلام‌آباد» امامزاده بین نیازمندان توزیع کردند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول