اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اقتداربخشی به ضابطین قضایی، ضامن ارتقاءامنیت عمومی است

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اقتداربخشی به ضابطین، برخورداری از نقطه نظرات اصلاحی، توجه به آموزش همچنین نظارت مستمر و موثر، می‌تواند زمینه افزایش امنیت عمومی جامعه را فراهم نماید.

اقتداربخشی به ضابطین قضایی، ضامن ارتقاءامنیت عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمصطفی بحرینی در آئین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، ضمن محور قرار گرفتن اهداف سند تحول قضایی در برنامه های جدید دادسرای شیراز گفت: انقلابی بودن و اقدام انقلابی یکی از مؤلفه های مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که تلاش خواهیم کرد این موضوع مهم در سرلوحه کارها و امورات دادسرای شیراز قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص عزیز شمردن قضات، راه دستیابی به این شاخص مهم را در وهله اول توجه زیرمجموعه به این جایگاه دانست و بیان داشت: برای افزایش اقتدار و جایگاه محکمه، قضات باید اجرای عدالت را در سرلوحه امور قرار دهند و در محکمه مافوقی جز خدا و قانون برای خویش متصور نشوند.

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز بیان کرد: دادسرا و دادگاه هرچند جزئی از کل نظام قضایی و حاکمیت کشور محسوب می شوند اما تصمیمات اتخاذ شده در این مراجع به پای حاکمیت نظام و کشور نوشته می شود بنابراین هرچه تصمیمات و احکام از اتقان و استحکام بیشتری برخوردار باشد، نظام قضایی و حاکمیت کشور و مردم به آراء و تصمیمات قضایی به عنوان سند اجرای عدالت افتخار خواهند کرد.

بحرینی در ادامه به برخی از مهمترین برنامه های اجرایی دادسرای شیراز در دوران جدید اشاره کرد و بیان داشت: اولویت های برنامه ریزی در دادسرا در این دوران منطبق با سیاست های کلی نظام ، منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، تحولات راهبردی دستگاه قضایی ، سیاست های کلی قضایی و امنیت قضایی ، دستورالعمل ها و بخشنامه های ریاست معظم قوه قضائیه و دادستان کل کشور و با رعایت سند تحول قضایی انجام خواهد شد.

وی توجه به موضوع مهم پیشگیری از وقوع جرم با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهره گیری از ظرفیت نهادهای عملی، آموزشی و بخش خصوصی همچنین توسعه مشارکت های مردمی را از دیگر برنامه های دادسرای شیراز در دوران مدیریتی جدید خواند و تصریح کرد: بهره مندی از نقطه نظرات فعالان اجتماعی و صاحبان اندیشه و استفاده از ظرفیت بالای رسانه ها در اجرای برنامه های تحولی دستگاه قضایی در بخش دادسرا مدنظر خواهد بود.

بحرینی افزود: در گام اول باید همکاران همه تلاش خویش را بر تحقق این امر مهم معطوف دارند  که هیچ حقی از مردم و مراجعین تضییع نشود و در عین حال با حفظ اقتدار ،  استقلال ، و رعایت موازین شرعی و قانونی و در کمال دقت، سرعت و رعایت حقوق و کرامت ارباب رجوع، احقاق حق صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین تأکید بر مقوله صلح و سازش و ارتقاء این فرهنگ در تعامل سازنده با شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجی‌گری را دیگر برنامه خود در جایگاه مدیریتی دادسرا خواند و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که با حفظ انسجام و همدلی با دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی پیشبرد امور و تحقق عدالت در دستور کار قرار گیرد.

دادستان شیراز بر گسترش ارتباطات میان مجموعه دادسرا با نیروهای انتظامی و نظامی ، بسیج و سپاه در راستای انجام وظایف ذاتی و سازمانی و تأمین امنیت تاکید کرد و افزود: اقتداربخشی به ضابطین، برخورداری از نقطه نظرات اصلاحی، توجه به آموزش ضابطین و نظارت مستمر و موثر، می تواند زمینه افزایش امنیت عمومی جامعه را فراهم نماید.

بحرینی بر ضرورت حفظ و حراست از حقوق عامه و جلوگیری از تعدی و تجاوز به اموال عمومی و بیت المال و تصرف اراضی دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به این حوزه کاری یکی از اصلی ترین رموز دستیابی به رضایت عمومی در جامعه است.

وی همچنین از توجه بیشتر دادسرا در جهت کمک به رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی جامعه با همکاری نهادهای مرتبط و ذی صلاح خبر داد و افزود: اگر چه تاکنون مجموعه قضایی استان در سایه پیگیری های ویژه رئیس کل دادگستری استان فارس در این خصوص دستاوردهای ویژه ای داشته است اما در دوران جدید مدیریت دادسرا به این موضوع توجه ویژه ای خواهد شد.

بحرینی به ضرورت توجه به مصادیق کلان موضوع جلوگیری از تضییع حقوق عامه و توجه به رفع زمینه های ترک فعل و قصور مسئولان، مدیران و کارکنان ادارات اشاره کرد و افزود: اولویت دادسرا در این حوزه پیشگیری و تذکر قبل از مقابله خواهد بود اما در عین حال مبارزه بدون تبعیض و قاطعانه با فساد اداری و اقتصادی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در دستور کار است.

 انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول