اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید بذر محصولات کشاورزی از محورهای استقلال کشوراست

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی که به‌زودی در گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های آزاد اسلامی دولت‌آباد و شاهین‌شهر تولید خواهد شد به استقلال و خودکفایی کشور کمک بسزایی خواهد کرد.

تولید بذر محصولات کشاورزی از محورهای استقلال کشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از برخوار، حسینعلی حاجی‌دلیگانی شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات احداث گلخانه تحقیقاتی تولید بذرهای کشاورزی به دست پیمان‌کاران داخلی در این دانشگاه اظهار کرد: تولید بذر محصولات کشاورزی که به‌زودی در گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های آزاد اسلامی دولت‌آباد و شاهین‌شهر تولید انبوه خواهد شد به استقلال و خودکفایی کشور کمک بسزایی خواهد کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی که در جمع مسؤولان محققان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی دولت‌آباد و شاهین‌شهر سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: این گلخانه تحقیقاتی در خودکفایی کشور در تولید بذرهای صیفی‌جات (خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای) سهم ویژه‌ای ایفا خواهد کرد.

وی افزود: ورود بذرهای ترا ریخته، کشاورزی کشور را به لحاظ وابستگی، احتمال تحریم و خطرات احتمالی بر سلامت مردم به صلاح کشورمان نیست و لازم است بخش‌های تحقیقاتی کشور به این موضوع اساسی ورود کرده کشوررادرواردات آن بی‌نیاز کنند.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: هر دانه محصولات صیفی باقیمت گزافی وارد کشور می‌شود و هزینه‌های تولید این نوع از محصولات را در داخل افزایش می‌دهد.

مرحله نخست گلخانه تحقیقاتی دانشگاه آزاد دولت‌آباد اسفند امسال بهره‌برداری می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: مرحله نخست ساخت این گلخانه به وسعت ۱۰هزار مترمربع پیش از پایان امسال و مرحله دوم نیز تابستان سال آینده با همین سطح وسعت( ۱۰هزار مترمربع) بهره‌برداری خواهد شد.

پیام نجفی که مراسم آغاز عملیات نخستین گلخانه تولید بذرهای کشاورزی شهرستان برخوار را در هوای سرد بیرون از ساختمان‌های اداری این دانشگاه باهدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برنامه‌ریزی کرده بود اظهار داشت: نظیر این گلخانه تحقیقاتی به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر هم افتتاح خواهد شد.

وی به جلسه اخیر خود با معاونان وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد که مسؤولان این وزارت خانه اعلام کردند که بخش کشاورزی سالیانه به تولید ۱۲میلیارد دانه بذر برای تولید صیفی‌جات گلخانه‌ای و فضای روباز نیاز دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان این نکته را هم گفت که تولید بذر محصولات کشاورزی در گلخانه‌های بزرگ تحقیقاتی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گسترش خواهد یافت و این دانشگاه‌ها را درتامین منابع مالی بی نیازخواهد کرد.

به گزارش فارس، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ماهنامه کراپ نوزیس به‌تازگی گزارش داد که بازار بذرهای ترا ریخته در طی دو دهه ۱۶۴.۶ میلیارد دلار نصیب کشورهای دارنده این فناوری کرده است که پیش‌بینی می‌شود ده برابر این میزان نیز درآمد حاصل از کشت این بذرها بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول