اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سیاستمدار تونسی: احتمال دست داشتن اسرائیل در ترور نافرجام قیس سعید وجود دارد

دبیر کل جنبش «الشعب» تونس از احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور نافرجام رئیس جمهور تونس خبر داد.

سیاستمدار تونسی: احتمال دست داشتن اسرائیل در ترور نافرجام قیس سعید وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل جنبش «الشعب» تونس از احتمال دست داشتن رژیم اشغالگر قدس در ترور نافرجام رئیس جمهور تونس گفت.

«زهیر المغزاوی» دبیر کل جنبش الشعب تونس در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ما منتظر هستیم ریاست جمهوری و دستگاه‌های امنیتی تونس درباره قضیه سوء قصد به جان قیس سعید توضیح دهند.»

او افزود:«هر گزینه احتمالی درباره مجری این سوء قصد علیه رئیس جمهور تونس مطرح است، به خصوص این احتمال درباره اسرائیل نیز وجود دارد، آن هم به دلیل مواضعی که رئیس جمهور تونس در قبال عادی سازی روابط با این رژیم داشت.»

رسانه‌های تونس چهارشنبه شب از ترور نافرجام «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از ریاست جمهوری تونس گزارش دادند که قیس سعید هدف ترور به وسیله نامه سمی بوده است که دو روز پیش به دفتر او ارسال شده بود.

بر اساس این گزارش‌ها رئیس جمهور تونس در سلامت کامل به سر می‌برد و اتفاق خاصی برای او رخ نداده است. ماده‌‌ای که در داخل پاکت به کاخ قرطاج در تونس ارسال شده حاوی ماده سمی خطرناکی بوده است.

نیروهای امنیتی تونس بعد از گزارش این حادثه، تحقیقات پیرامون این عملیات و فرستنده نامه سمی را آغاز کرده‌اند.

تونس این روزها شاهد تظاهرات علیه دولت است و معترضان در این کشور بعد از ده سال از انقلاب این کشور به میادین آمده و در اعتراض به وضعیت نابه‌سامان معیشتی خود تظاهرات کردند.

وزارت امور خارجه تونس یک ماه پیش تاکید کرد که ادعاهای مطرح شده درباره عادی سازی روابط با اسرائیل با مواضع رسمی و اصولی جمهوری تونس که حامی آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین است در تعارض است.

وزارت خارجه تونس افزوده است: «قیس سعید بارها در مناسبت‌های مختلف بر حمایت از حقوق ملت فلسطین و حق آن‌ها در تعیین سرنوشت خود و تاسیس کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید کرده است. »

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول