اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چشمه آبگرم رزن ثبت ملی می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رزن از وجود چشمه‌های آبگرم در این شهرستان خبر داد و گفت: چشمه‌ آبگرم قینرجه در شهرستان رزن در انتظار ثبت ملی است.

چشمه آبگرم رزن ثبت ملی می‌شود

شهروز کهیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: چشمه‌های آبگرم رزن به نام "قِینَرجه" شهرت دارند که مدارک و اسناد آن برای ثبت ملی آماده شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن فاقد زیرساخت گردشگری است ادامه داد: در همین راستا هتلی در رزن در حال ساخت است که ۹۰ درصد پروژه انجام شده و امیدواریم تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رزن بیان کرد: برای از بین نرفتن چشمه باید ابتدا زیرساختی چون هتل در رزن ایجاد شود تا پس از ثبت چشمه‌ها و قنات‌های شهر بتوان جذب گردشگر کرد.

 وی یادآور شد: پیشنهاداتی هم در این زمینه مطرح است مبنی بر اینکه بعد از راه‌اندازی هتل در کنار آن سوییت‌هایی مانند آبگرم سرعین اردبیل ایجاد شود تا اگر خانواده‌‌ای برای بازدید از چشمه رزن به این شهر آمد در آن سوییت‌ها اقامت کرده و از آب معدنی چشمه‌ها استفاده کند.

کهیایی خاطرنشان کرد: در شهرستان رزن دو چشمه آبگرم وجود دارد که یکی در روستای قینرجه از توابع بخش سردرود و دیگری در خمیگان واقع در بخش مرکزی و در فاصله یک کیلومتری مرکز شهر رزن واقع شده است.

وی اضافه کرد: سال‌ها قبل درصد املاح معدنی این چشمه‌ها به آزمایش گذاشته و مشخص شد، این چشمه‌ها از نظر املاح مفید معدنی بسیار غنی است اما با این وجود از ظرفیت گردشگری و حتی درمانی این چشمه‌ها استفاده‌ قابل توجهی نشده و وضعیت کنونی این چشمه‌ها به جای فضاسازی و توسعه آن، پیرامون چشمه‌ها توسط شهرداری حصار کشی شده و تنها یک جوی از آن جاری است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن تاکید کرد: در صورت توسعه و پیشرفت محیط پیرامون این چشمه‌ها، خواص درمانی آن نیز نمود بیشتری پیدا می‌کند به طوری که علاوه بر گردشگرانی که به دنبال تفریح به این منطقه سفر می‌کنند، برخی از بیماران رماتیسم نیز از شهرستان‌ها و استا‌ن‌های همجوار به عنوان گردشگردرمانی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول