اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

روایت دیدار با حضرت ماه/ یادداشت فرزند شهید فخری‌زاده درباره دیدار با رهبر انقلاب

با حضرت آقا خداحافظی می‌کنیم و شیرینی و خاطره این دیدار کوتاه ولی صمیمانه از خاطر تک‌تک ما فراموش نخواهد شد و ناخودآگاه به یاد علاقه و اعتقاد پدر به شخص حضرت آقا و ولایت فقیه افتادم که همواره ما را به حمایت از ایشان سفارش می‌کرد.

روایت دیدار با حضرت ماه/ یادداشت فرزند شهید فخری‌زاده درباره دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حامد فخری‌زاده نوشت: در بیش از ۲ ماهی که از شهادت پدر می‌گذرد، تقریبا با همه مسؤولان و مقامات لشکری و کشوری دیدار داشته‌ایم ولی دیدار با حضرت آقا با همه این دیدارها متفاوت بود؛ به خاطر آن فضای معنوی، حکیمانه و صمیمانه‌ای که حاکم بر دیدار بود و بیانات دلگرم‌کننده و شیوایی که داشتند و باعث تسلای بیش از پیش قلب‌های داغدار ما شد. حضرت آقا در این جلسه به ویژگی‌های مختلف و تمایزات شخصیت پدر اشاره کردند و فرمودند: این شهید بزرگوار قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین عالم هسته‌ای کشور بود، ایشان فنی و وارد کار بودند، یعنی فقط صرف دانشگاهی بودن و تدریس نبود، بلکه در میدان عمل و کار وارد شدند. ایشان به معنای واقعی کلمه برجسته و عالی‌مقام بودند.

حضرت آقا در ادامه به گمنامی و اخلاص کم‌نظیر پدر اشاره کردند و بیان داشتند: عظمت یافتن نام شهید فخری‌زاده در میان عموم مردم و ابراز تاسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن ایشان در زمان حیات، نشان اخلاص کم‌نظیر و عظمت شهید بود. 

 حضرت آقا به دلنوشته‌های زیبایی که برای شهادت شهید فخری‌زاده نوشته شده بود اشاره کردند و فرمودند: دلنوشته‌هایی که به خاطر شهادت شهید فخری‌زاده به دست من رسید و مطالعه کردم، دیدم نوشتند چه حیف این شهید را قبل از شهادت ایشان نمی‌شناختیم و بسیار تأسف می‌خوردند از عدم شناخت این شهید قبل از شهادتش. 

خانواده و مادر در این دیدار ضمن تشکر از این دیدار که خدمت‌شان مشرف شدیم به پیام تسلیت حضرت آقا بعد از شهادت پدر اشاره و از این پیام تسلیت تشکر کردند و آن را بسیار دلگرم‌کننده و تسلادهنده قلب‌های داغدار ما عنوان کردند. همچنین از حضرت آقا خواستند ۲ تدبیر و دستورشان در پیام تسلیت با قوت پیگیری شود. ما اعتقاد داریم فرمایشات حضرت آقا حکمتی است که از قلب ایشان بر زبان‌شان جاری می‌شود.

پیام حضرت آقا واقعا دلگرم‌کننده بود؛ هم از حیث اشاره رهبر معظم انقلاب به بعد دانشمند هسته‌ای و دفاعی بودن پدر که در آن ایام عده‌ای به دلایل مختلف می‌خواستند این قضیه مخفی بماند، هم از حیث ۲ تدبیر و دستور مهم حضرت آقا یعنی پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران و پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که پدر به آن اشتغال داشتند. البته حضرت آقا که خود در جریان فعالیت‌های پدر بودند، وقتی تاکید می‌کنند در تمام حوزه‌های فعالیت پدر، تلاش‌ها ادامه پیدا کند، ناشی از اطلاع کامل رهبر معظم انقلاب است. 

بنده با توجه با ‌شناختی که از پدر داشتم حوزه فعالیت ایشان را به ۴ بخش اصلی تقسیم می‌کنم: حوزه دفاعی و پدافندی، حوزه فلسفه فیزیک و فلسفه علم، حوزه پزشکی و حوزه علوم‌شناختی. به گفته همکاران و مدیران بخش‌ها و پروژه‌های ایشان، این شهید کاری را شروع نمی‌کرد مگر اینکه این کار برای نخستین‌بار در ایران و بعضا در منطقه و دنیا باشد و تقریبا هر کاری که این شهید بزرگوار به آن پرداخت، به نوعی نوآوری و بنیان‌گذاری بود. 

وقتی نوبت بنده شد، خطاب به حضرت آقا عرض کردم در بررسی و پیگیری این حادثه وحشتناک باید حداقل از ۱۰ سال قبل از ترور تا ماه‌ها بعد از ترور بررسی شود و عوامل مختلف سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد که عاملان و آمران شناسایی و مجازات شوند و اشاره کردم که این کار نه پدر را به ما برمی‌گرداند نه فخری‌زاده را به ایران بازخواهد گرداند ولی دیگر نباید چنین اتفاقی بیفتد که چنین سرمایه‌های ارزشمند و عناصر کم‌نظیری ترور شوند و نیاز است ابعاد قضیه کامل بررسی شود.

قطعا براساس مکتب و معرفت اسلامی شهدا زنده‌اند و «عند ربهم یرزقون» هستند و قطعا بر اساس مکتب انقلابی ما از هر قطره خون شهید گل پیروزی می‌روید و خون شهید قطره‌قطره بر زمین می‌ریزد و خوشه خوشه از زمین بیرون می‌آید ولی باید بپذیریم فقدان ایشان جبران‌ناپذیر و خسران بزرگی است، لذا باید پیگیری کامل صورت بگیرد که دیگر چنین سرمایه‌های گرانقدر و عناصر علمی کم‌نظیر از بین نروند.

نخستین عملیات تروریستی که برای پدر اتفاق افتاد، ایشان ۳۸ ساله بودند، یعنی در سن جوانی؛ سیره زندگی و فکری یک جوان ۳۸ ساله باید چگونه باشد که دشمنان بخواهند این شخص را از بین ببرند و بعد از چند ترور ناموفق بعد از ۲۰ سال بالاخره ایشان را به شهادت می‌رسانند؟ لذا جریان فکری و جریان اندیشه‌ای ایشان بسیار مهم است و لازم است در جامعه گسترش یابد. 

برادر بزرگم آقا مهدی به رهبر انقلاب عرض‌کردند اگر جنابعالی موافق باشید و با اجازه شما ما می‌خواهیم در زمینه گسترش جریان فکری و اندیشه‌ای پدر در جامعه، مؤسسه‌ای را ایجاد کنیم با عنوان دفتر حفظ و نشر آثار شهید فخری‌زاده که حضرت آقا استقبال کردند و مکتوبات مربوط (نظام‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها) را با روی گشاده برای مطالعه، بررسی و اعلام نظر تحویل گرفتند. 

رهبر انقلاب همچنین فرمودند: توصیه‌ای است که همه‌جا و به همه جوانان می‌کنم و به شما هم این توصیه را امروز می‌کنم و آن توصیه فرزندآوری است و در ادامه فرمودند انقلاب در کشور باید توسط جوانان انقلابی و با تفکرات سالم و انقلابی اداره و هدایت شود و نسل‌های بعدی که انقلاب را هدایت خواهند کرد باید از دل این خانواده‌ها و جوانان انقلابی باشند و بیان داشتند ایران نیاز به جوانان انقلابی دارد. 

حضرت آقا بعد از پایان جلسه و موقع خداحافظی فرمودند: اگر این شرایط کرونایی نبود حتما در روزهای اول بعد از شهادت شهید فخری‌زاده شخصا به منزل شما برای تسلیت می‌آمدم و اگر عمری باقی بود و شرایط مساعد شد حتما به منزل شما می‌آیم. 

با حضرت آقا خداحافظی می‌کنیم و شیرینی و خاطره این دیدار کوتاه ولی صمیمانه از خاطر تک‌تک ما فراموش نخواهد شد و ناخودآگاه به یاد علاقه و اعتقاد پدر به شخص حضرت آقا و ولایت فقیه افتادم که همواره ما را به حمایت از ایشان سفارش می‌کرد.

منبع: روزنامه وطن امروز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول