اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن‌های چین علیه کرونا قابلیت بروزرسانی دارند

واکسن‌های کووید ۱۹ مبتنی بر ویروس غیرفعال در چین می‌توانند برای مقابله با انواع جدید، در حدود دو ماه به روز شوند.

واکسن‌های چین علیه کرونا قابلیت بروزرسانی دارند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، گلوبال تایمز به نقل از یک متخصص مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) گزارش داد، واکسن‌های کووید ۱۹ مبتنی بر ویروس غیرفعال در چین می‌توانند برای مقابله با انواع جدید، در حدود دو ماه به روز شوند.

این نگرانی وجود دارد که انواع جدید ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی ممکن است اثر واکسن کووید ۱۹ را که طی سال گذشته توسط شرکت‌های دارویی تولید شده، کاهش دهد. انواع جدید ویروس در چندین کشور به سرعت در حال شیوع است.

شاو ییمینگ، عضو کمیته مشورتی توسعه واکسن سازمان بهداشت جهانی (WHO) به گلوبال تایمز گفت: در صورت لزوم ، می‌توان یک نسخه جدید برای واکسن کووید ۱۹ غیرفعال چین را طی حدود دو ماه انجام داد.

توانایی واکسن‌های چینی برای کمک به تولید آنتی بادی در بدن انسان برای خنثی کردن انواع جدید ویروس که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در اروپا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده ظهور کرده ثابت شده است؛ اگرچه در مورد گزینه‌های جدید، کارایی کمی ضعیف می شود.

عضو کمیته مشورتی توسعه واکسن سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر الزام فوری ارتقا واکسن‌های ساخته شده در چین وجود ندارد، زیرا واکسن‌های فعلی هنوز از مردم عادی محافظت می‌کنند.

بر اساس گزارشاین سازمان، در حال حاضر پنج واکسن، دو واکسن از چین، دو مورد از ایالات متحده و دیگری از انگلیس، برای تلقیح در سراسر جهان استفاده شده است.

در میان پنج واکسن توسعه داده شده واکسن شرکت سینوواک و سینوفارم چین بر اساس فناوری ویروس غیرفعال ساخته شده‌اند و واکسن شرکت‌های دارویی فایزر و مدرنا از فناوری «mRNA» استفاده می‌کنند.

شائو گفت: طراحی مجدد فناوری غیرفعال می‌تواند کمی بیشتر از فناوری «mRNA» طول بکشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول