اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین خبر داد.

تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر آقایی با حضور در جلسه ستاد پدافند غیرعامل شهرستان‌های جلفا و خداآفرین، ضمن تشریح اهداف و مأموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی، اظهار داشت: آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی مستلزم تهیه طرح‌ها و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف است.

وی تأکید کرد: برای آماده‌سازی و تهیه این طرح‌ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان‌ها را بدون ایجاد تنش‌های اجتماعی و شایعه پراکنی باید به صورت مرتب انجام دهیم.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی است.
 
آقایی با اشاره به اقدامات ضروری قرارگاه پدافند پرتوی بعد از راه اندازی آن، تأکید کرد: رسالت اصلی این قرارگاه مصون سازی زیر ساخت ها و صیانت از جان انسان‌هاست، لذا فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند پرتوی و کارگروه‌های تخصصی مربوط ضروری است.
 
فرماندار جلفا نیز اظهار داشت: قرارگاه پدافند پرتوی برای ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های پرتوی راه‌اندازی شده است.
 
صادق احمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت حوادث، یک امر ضروری و انکارناپذیر است، افزود: علاوه بر همبستگی، انسجام، دقت و همکاری دستگاه‌های مسوول با یکدیگر، سیستم بهداشت و درمان نیز باید ضمن همکاری تنگاتنگ با قرارگاه، آمادگی خود را برای مدیریت حوادث احتمالی افزایش دهد و کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جلسات خود را بصورت منظم تشکیل دهند.
 
فرماندار خداآفرین نیز گقت: ماهیت صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ ایجاب می‌کند که سازمان‌های لشکری و کشوری در ارائه پاسخ، مشارکت و ایفای نقش کنند.
 
علی امیری‌راد افزود: لازمه مدیریت یکپارچه‌ پاسخ به بحران، هسته آن است که بتوان در مواقع ضروری با عوامل قرارگاه پرتوی ارتباط سریع برقرارکرد.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول