اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مسئول ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری کیست؟/ دلایل قابل تامل افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد

در یک نظرسنجی از میان کسانی که گفته‌اند قطعا در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد دلایل جالبی نیز برای این موضوع بیان کرده‌اند که نشان می‌دهد عدم شرکت در انتخابات بیش از آنکه سیاسی باشد، ریشه در مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارد.

مسئول ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری کیست؟/ دلایل قابل تامل افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری جهان نیوز تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل های که در رسانه‌ها به هر دلیلی پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. بیستمین شماره بولتن این رسانه را در ادامه می‌خوانید:

مسئول ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری کیست؟

در حالیکه علاقه چندانی در جریان اصلاحات برای ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری دیده نمی شود، ولی برخی از فعالین اصلاح طلب تلاش می کنند که نام جهانگیری در فهرست انتخاباتی جریان اصلاحات مطرح شود. نکته جالب اینجاست که تاکنون بسیاری از سران جریان اصلاحات نیز تمایلی حتی برای نام بردن از جهانگیری به عنوان یکی از ده ها کاندیدا احتمالی فعالی شده اصلاح طلب برای انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

با این وجود و علی رغم بی تمایلی جریان اصلاحات، برخی از هواداران انتخاباتی جهانگیری معتقدند او باید موسوی لاری را به عنوان رئیس ستاد خود معرفی کند! به نظر این دسته از طرفداران جهانگیری، انتخاب موسوی لاری می تواند وی را به مجمع روحانیون نزدیک و همچنین باعث جذب برخی نیروهای اصلاح طلب در استان‌ها شود. 

فعالیت انتخاباتی سعید محمد واقعی یا مجازی؟!

طرفداران سعید محمد فعالیت های خود در فضای مجازی گسترش داده اند. برخی از گروه های به اصطلاح واتساپی در استان های جنوبی برای تبلیغ وی راه اندازی شده است. اما برخی از هواداران سعید محمد، فعالیت های انتخاباتی خود را در خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان آغاز کرده اند و حتی برخی از هوادارن سعید محمد در تهران نیز به برخی استانها سفر انتخاباتی داشته اند.

برخی از فعالین سیاسی معتقدند سعید محمد در حال بررسی وضعیت سیاسی و انتخاباتی کشور است و آمدن و نیامدنش را به زودی اعلام رسمی نخواهد کرد. اما برخی دیگر نیز معتقدند که تکلیف حقوقی حضور سعید محمد در انتخابات به زودی معلوم و علنی خواهد شود.

دلایل قابل تامل افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد

باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و نارضایتی های بالایی که دولت روحانی و اصلاح طلبان برای مردم ایجاد کرده اند، میزان مشارکت احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همچنان بالای پنجاه درصد را نشان می دهد. اما در یک نظرسنجی از میان آن دسته از مردمی که گفته اند قطعا در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهند کرد، دلایل جالبی نیز برای این موضوع بیان کرده اند که نشان می دهد عدم شرکت در انتخابات بیش از آنکه سیاسی باشد، ریشه در مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارد.

افرادی که قطعا در انتخابات شرکت نمی کنند، ۳۲.۴ درصد مشکلات اقتصادی ۲۱.۶ درصد ناامیدی از کارامدی، ۱۵.۳ درصد بی تفاوتی به سرنوشت کشور،۱۲.۲ درصد ناتوانی نهادها در حل مشکلات مردم، ۷.۱ درصد عدم حضور نامزد مورد اعتماد یا مناسب را دلیل عدم شرکت در انتخابات عنوان کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول