اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین: آمریکا از خط قرمز عبور و با ما مثل دشمن فرضی رفتار نکند

سفیر چین در آمریکا ضمن هشدار به واشنگتن درباره عبور از خط قرمز پکن اعلام کرد، ایالات متحده با چین مثل دشمن فرضی رفتار نکند.

چین: آمریکا از خط قرمز عبور و با ما مثل دشمن فرضی رفتار نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کوی تیان کای» سفیر چین در آمریکا به واشنگتن هشدار داد، رفتار کردن آمریکا با چین به عنوان «دشمن فرضی» اشتباهی بزرگ است.

به گزارش راشا تودی، دیپلمات ارشد چینی مستقر در آمریکا از واشنگتن خواست که با پکن به عنوان «دشمن فرضی» رفتار نکند.

سفیر پکن در واشنگتن که روز پنجشنبه (امروز) در یک نشست مجازی صحبت می‌کرد، هشدار داد، اتخاذ چنین رویکردی از سوی آمریکا به «اشتباهات استراتژیک بزرگ» منتهی خواهد شد.

کوی تیان کای تصریح کرد: «رفتار کردن با چین به عنوان رقیب استراتژیک و دشمن فرضی، قضاوت بسیار نادرست در مسائل استراتژیک خواهد بود. ترسیم هر سیاستی بر اساس چنین قضاوت نادرستی، تنها به اشتباه‌های خطیر استراتژیک منجر خواهد شد».

وی موضع پکن را مبنی بر اینکه چین به دنبال همزیستی مسالمت آمیز و همکاری با آمریکا است، تکرار کرد و همزمان هشدار داد، چین در موضوعات مرتبط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد.

این مقام ارشد پکن گفت: «چین عقب‌نشینی نخواهد کرد. ما امیدواریم که ایالات متحده به منافع کلیدی چین احترام بگذارد و از عبور کردن از خطوط قرمز پرهیز کند».
طی روزهای اخیر و به دنبال روی کار آمدن دولت «جو بایدن»، مقام‌های مختلف آمریکایی اظهارات تندی علیه چین مطرح و به پکن درباره مسائل مختلف از قبیل تایوان و اختلاف‌های سرزمینی در این منطقه اتهام‌زنی‌های تندی کرده‌اند.
در ادامه همین روند، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به دولت جدید آمریکا گفت: «دولت ترامپ طی سال‌های اخیر در رفتار کردن با چین به عنوان یک رقیب استراتژیک یا حتی تهدید، اشتباه‌های استراتژیک مرتکب شد و طبق همین رویکرد دست به سلسله اقدام‌های نادرست زد و ضمن دخالت در امور داخلی چین به منافع چین آسیب زد».

تنش‌ها بین چین و واشنگتن در حالی زیاد شده که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه به ویژه در تنگه تایوان با واکنش تند و متقابل ارتش چین مواجه شده است.

وزارت دفاع چین امروز اعلام کرد، تحرکاتش در تنگه تایوان، پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز خارجی حامی جدایی‌طلبان تایوان بوده و هشدار داد استقلال این جزیره به معنای آغاز جنگ خواهد بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول