اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش دوربین‌های نظارتی در همدان/ برخورد با معتادان متجاهر

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر لزوم افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح استان، از برخورد با معتادان متجاهر خبر داد و گفت: باید بسترسازی مشارکت بیشتر مردم با پلیس مهیا شود تا ناجا در انجام وظایف با قدرت پیش رود که رسانه‌ها در این زمینه اثرگذار هستند.

افزایش دوربین‌های نظارتی در همدان/  برخورد با معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار سلمان امیری ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی اصحاب رسانه با مجموعه ناجا در ایجاد امنیت در جامعه، توجه به امنیت روانی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: امنیت با گستره بالای خود دارای ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و روانی است که ایجاد احساس امنیت در بعد روانی از مهمترین رویکردهای این پدیده مهم است.

وی با بیان اینکه در برخی جوامع شاهد وجود امنیت اما ضعف در احساس امنیت هستیم و یا بالعکس گفت: بی‌تردید یکی از زنجیره‌های حس امنیت، نوع عملکرد رسانه‌هاست که ما نیز خبرنگاران را امین خود و یکی از بازوهای مهم ناجا در پیشبرد بهتر امور می‌دانیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با گریزی به وضعیت فعلی دنیای امروز و افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزود: با این شرایط، فضای جرم نیز به شدت به سمت فضای مجازی می‌رود که اگر در این زمینه ورود فعال نداشته باشیم و منفعلانه برخورد کنیم هزینه‌های بسیاری به جامعه تحمیل خواهد شد.

وی امنیت را یک موضوع بین‌بخشی دانست و با بیان اینکه پلیس به دنبال مطالبه‌گری از مجموعه خود، مسوولان، مردم و رسانه‌هاست گفت: هر یک از ما در حوزه فعالیت خود وظایفی داریم که باید آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم تا در تحقق سهم خود در ایجاد امنیت پایدار موثر باشیم.

امیری با تأکید بر لزوم توجه به مقوله «مدیریت انتظامی» و ابلاغ این مهم به زیرمجموعه‌های ناجا به خصوص کلانتری‌ها از پیگیری به منظور ایجاد سیستم هوشمندسازی پلیس خبر داد و اضافه کرد: باید بسترسازی برای همکاری و مشارکت بیشتر مردم با پلیس مهیا شود تا ناجا نیز در انجام وظایف محوله با قدرت و قوت پیش رود.

وی با بیان اینکه امنیت «هزینه‌بر» است و باید در این مهم در سبد زندگی مردم لحاظ شود تصریح کرد: تا وقتی که مردم سهم خود را در ایجاد شرایط برای تأمین امنیت به کار نگیرند نمی‌توان به تمام اهداف پیش رو دست یافت.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه اقناع‌ مردم و فرهنگسازی در این زمینه بر عهده رسانه‌هاست تأکید کرد: مردم باید با رعایت برخی موارد ساده در پیشگیری از وقوع جرم، آموزش فرزندان خود در ارتباط با مهارت «نه گفتن»، توجه به قانونمداری و هشدارهای پلیس، مجموعه ناجا را در انجام وظایف یاری رسانند.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تدریس کتابی با عنوان «پلیس و مقابله با آسیب‌های اجتماعی» در مدارس کشور توسط پلیس‌های کاربلد گفت: رسانه‌ها باید موارد این چنینی را به عنوان مطالبه از مسوولان بالادستی درخواست کنند تا از این طریق شاهد آموزش به فرزندان خود از سطوح پایین‌تر و افزایش مهارت آنها در قانونمداری و پیشگیری از وقوع جرم باشیم.

امیری با تأکید بر اینکه اگر فرزندان ما مهارت «نه گفتن» را بیاموزند بسیاری از مشکلات فعلی در جامعه حل خواهد شد تأکید کرد: البته بنده مدعی عدم انجام کار در این زمینه نیستم اما معتقدم کار نظام‌مند و هدفمندی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح استان اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها زیرساخت‌های خوبی در این زمینه مهیا شده است اما در برخی از مناطق با مشکل مواجه هستیم که طی جلساتی با استاندار مطالبه همکاری با پلیس برای حل این مشکل را داشتم.

مطالبه‌گری باید دوسویه باشد

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در فضاسازی برای انجام برخی اقدامات انتظامی و اجتماعی از سوی ناجا موثر باشند گفت: همه ما برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان فعالیت شده‌ایم، حال یکی قلم به دست خدمت می‌کند و یکی اسلحه به دست.

وی با اشاره به اینکه معتقدم مطالبه‌گری باید دوسویه باشد تأکید کرد: همان طور که مردم باید از مجموعه ناجا مطالبه‌گری کنند ما نیز باید مواردی که مربوط به جامعه و مردم است را مطالبه‌گری کنیم تا کارها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

امیری با اشاره به وجود معتادان متجاهر در همدان و مطالبه‌گری از مسوولان به منظور ایفای نقش خود در مقابله با این پدیده نامطلوب اجتماعی گفت: اگر مشکل تأمین فضا برای استقرار معتادان متجاهر حل شود که البته این مهم وظیفه بهزیستی است، مجموعه ناجا ظرف یک هفته نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام خواهد کرد، هرچند اخیراً همکاری خوبی در تأمین بخشی از فضا برای این موضوع صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ورود تمام دستگاه‌های مرتبط در مقابله مبارزه با بدحجابی و انجام وظایف قانونی خود تأکید کرد: در این موضوع آخرین اقدام باید استفاده از حربه سخت‌افزاری و ورود پلیس باشد و فعالیت بر مبنای رویکرد نرم‌افزاری در اولویت قرار گیرد که البته موضوع برعکس شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش توجه به موضوعات پژوهشی را نیز امر مهمی دانست و با بیان اینکه از فعالیت اصحاب رسانه و کمک به مجموعه ناجا در این زمینه استقبال می‌کنیم، برگزاری جلسه با پلیس فتا و تبادل نظر با هیئت مدیره خانه مطبوعات را نیز از ضروریات دانست.

وی با بیان اینکه ما مشکلی بر حضور اصحاب رسانه در وقایع و اتفاقات انتظامی نداریم اما در برخی مواقع به خاطر برخی مسائل حساس و لزوم پیگیری‌های انتظامی و اطلاعاتی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم گفت: این موضوع به معنای آن نیست که ما رسانه‌ها را محرم خود ندانیم که البته با تقویت تعامل اجتماعی پلیس و رسانه موضوعات احتمالی این چنینی نیز حل می‌شود.

امیری با تأکید بر اینکه همدان یکی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود و در بروز جرائم خشن و سنگین در رتبه‌های آخر قرار دارد تقویت امنیت پایدار در جامعه را در گرو همراهی مردم و همکاری رسانه‌ها دانست و تأکید کرد: باید مطالبه‌گری را در صدر امور خود قرار دهیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز با تقدیر از همراهی و همکاری ناجا با اصحاب رسانه، آماری از تعداد رسانه‌های فعال استان ارائه کرد و با بیان اینکه همکاری پلیس با خبرنگاران ستودنی است گفت: هر جا که ناجا نیاز به حضور رسانه‌ها و قلم‌فرسایی آنها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و مباحث انتظامی ـ امنیتی داشته، اصحاب رسانه استان همکاری لازم را داشته‌اند.

محمدرضا خوشگفتار با تأکید بر لزوم تقویت همکاری و ارتباط بین ناجا و رسانه‌ها گفت: برخی از کانال‌های خبری در استان بدون مجوز در حال فعالیت هستند که طبق قانون باید از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کنند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی قلمداد خواهد شد، در این زمینه نیاز به همکاری پلیس فتا به منظور ممانعت از فعالیت این کانال‌ها داریم.

فرشید گلمحمدی، نایب رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز اطلاع‌رسانی بهنگام ناجا در ارتباط با وقایع و اتفاقات به رسانه‌ها را خواستار شد و گفت: به طور حتم این مهم از بروز حاشیه‌سازی‌ها و سوء استفاده‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد.

خزانه‌دار خانه مطبوعات استان همدان نیز با تأکید بر لزوم تقویت مطالبه‌گری پلیس، این مهم را در پیشبرد امور مهم دانست و تأکید کرد: باید نسبت به وقایع اجتماعی نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم، برای مثال برخی مسوولان اصرار بر نبود معتاد متجاهر در سطح شهر دارند در صورتی که واقعیت چنین نیست.

زهره پوروهابی با بیان اینکه اعتماد به رسانه‌ها باید جزو کارویژه‌های اصلی مسوولان به ویژه ناجا باشد گفت: البته تا به امروز همراهی و همکاری مجموعه ناجا با رسانه‌ها قابل تقدیر بوده، اما تقویت آن نیز می‌تواند به انجام بهتر کارها کمک کند.

مهرداد حمزه، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز با تأکید بر لزوم ساماندهی کانال‌های خبری غیرمجاز با همکاری پلیس فتا اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبرنگاران در ارتباط با مباحث انتظامی ـ امنیتی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های فضای مجازی نیز مد نظر قرار گیرد که البته مجموعه انتظامی استان در دوره قبلی مدیریت خانه مطبوعات در این زمینه همکاری لازم را داشت.

مریم شهابی باهر، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز با تأکید بر لزوم توجه به رویکرد پژوهشی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: مجموعه ناجا یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود در زمینه مباحث اجتماعی و انتظامی را برای بهره‌برداری و ارائه آثار مطلوب در این حوزه در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول