اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعتبارات ساخت و توسعه مدارس کشور برای سال آینده افزایش یافت

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار ساخت، توسعه و تجهیز مدارس در لایحه بودجه 1400 کشور به 7 هزار و 500میلیارد تومان افزایش یافت.

اعتبارات ساخت و توسعه مدارس کشور برای سال آینده افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، مهراله رخشانی مهر ظهر امروز در آیین بهره‌برداری دبیرستان شهید حاج قاسم سلیمانی شاهین‌شهر اظهار کرد: اعتبار ساخت، توسعه و تجهیز مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور به ۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دولت پیش‌تر در لایحه بودجه پیشنهادی ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیشنهاد کرده بود اما با پیشنهاد نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخوار در کمیسیون تلفیق بودجه و تأمین بودجه از منابع دیگر این رقم به ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش‌یافته است.

وی که از صبح امروز بازدیدی از طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی و رفاهی شهرستان بر خوارداشت بیان کرد که در این بازدیدها اعتبارات تکمیلی و برای استخر سرپوشیده فرهنگ آموزش و پرورش درشهر دستگرد و ساخت یک باب مدرسه در شهرک مسکونی سیمرغ اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید: که سه مدرسه در شاهین‌شهر با اعتبارات این سازمان و وزارت راه و شهرسازی سال آینده در شاهین‌شهر ساخته خواهد شد.

رخشانی‌مهر، هزینه ساخت دبیرستان ۹کلاسه با ۳هزار مترمربع مساحت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در مسکن مهر شاهین‌شهر، ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعلام کرد.

رشد جمعیت دانش‌آموزشی در شاهین‌شهر از متوسط کشوری بالاتر است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی شاهین‌شهر به علت مهاجرت اظهار داشت: بیش از ۲هزار دانش‌آموز از شهرها و استان‌های هم‌جوار هرسال به جمعیت دانش‌آموزی شاهین‌شهر در حالی اضافه می‌شود که اعتبار کافی برای احداث مدارس جدید و تعمیر مدارس فرسوده به  اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر اختصاص نمی‌یابد؛ این مشکل زمانی دوچندان می‌شود که این اداره با جمعیت ۴۱هزارنفری دانش‌آموزی، کمبود معلم نیز دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که فرماندار شاهین‌شهر و میمه، جمعی از مدیران آموزش‌وپرورش و دانش آموزان حضور داشتند یادآوری کرد که مدارس خیر ساز از پرداخت عوارض آب ، برق و گاز معاف هستند ؛ این قانون مجلس به تشویق نیکوکاران برای ساخت مدارس بیش‌تر کمک کرده است.

به گزارش فارس، ازجمله اشکالاتی که هرازگاهی در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه مشاهده می‌شود رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی است که برای دقایقی در مراسم افتتاح دبیرستان شهید سلیمان مسکن مهر این فاصله‌گذاری رعایت نشد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول