اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز قزاقستان و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری تا 5 میلیارد دلار

سفیر قزاقستان در ترکیه با معاون رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

خیز قزاقستان و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری تا 5 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آبزال ساپاربیکولی» سفیر قزاقستان در ترکیه با «فواد اوکتای»، معاون رئیس جمهور این کشور ملاقات کردند.

طرفین طی این دیدار در مورد موضوعات مربوط به همکاری های استراتژیک دوجانبه و چند جانبه بین دو کشور به ویژه اجرای توافقات به دست آمده در جریان یازدهمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی قزاقستان و ترکیه و همچنین زمان برگزاری جلسه آتی کمیسیون مذکور تبادل نظر کردند.

برگزاری نشست غیررسمی کشورهای ترک زبان در شهر «ترکستان» قزاستان، همکاری سرمایه گذاری، به ویژه سازوکارهای اضافی برای تحریک سرمایه گذاری‌های دو جانبه، راههای گسترش همکاری در این زمینه و همچنین تدوین توافق نامه صادراتی و وارداتی بین دو کشور از جمله دیگر موضوعاتی به شمار می رود که در این ملاقات بررسی شدند.

سفیر قزاقستان در سخنانی با بیان این که علیرغم روند رو به کاهش تجارت جهانی به لطف ارتباط نزدیک و پایدار بین سران دو کشور توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور دارای ماهیت مثبت است برای تقویت بیشتر همکاری بین دو کشور در سال جاری میلادی، ابراز امیدواری کرد.

معاون رئیس جمهور ترکیه به نوبه خود بر اهمیت تلاش های مشترک برای ایجاد شرایط برای افزایش مبادله تجاری بین «آنکارا»» و «نورسلطان» تا 5 میلیارد دلار در چارچوب اجرای وظایف تعیین شده توسط سران دو کشور، تاکید کرد.

در پایان این ملاقات در مورد برگزاری کنفرانس ویدئویی بین وزارتخانه های مربوطه دو کشور در آینده نزدیک جهت تسریع اجرای توافقات کمسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی توافق حاصل شد.

در 11 ماه سال گذشته میلادی مبادله تجاری بین قزاقستان و ترکیه 2.8 میلیارد دلار را تشکیل داده است.

حجم سرمایه گذاری ترکیه در اقتصاد قزاقستان در سه ماهه سوم سال گذشته 282.5 میلیون دلار براورد شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول