اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمار تکان‌دهنده از تلفات زنان و کودکان یمنی در نتیجه تجاوزات ائتلاف سعودی

یک سازمان حقوق بشری یمن، جدیدترین آمار از قربانی شدن زنان و کودکان در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور و مشکلات مختلف آنها از زمان آغاز این حملات تا به امروز ارائه کرد.

آمار تکان‌دهنده از تلفات زنان و کودکان یمنی در نتیجه تجاوزات ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» در یمن، طی یک کنفرانس خبری جدیدترین آمار از شمار زنان و کودکان قربانی شده یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ تا پایان ژانویه جاری در سال ۲۰۲۱ را ارائه کرد.

به نوشته پایگاه خبری «انصارالله» یمن، این سازمان اعلام کرد که از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

بنا بر گزارش این سازمان فعال حقوق بشری، میزان ناهنجاری‌های مادرزادی طی این سال‌ها، به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، به میزان هشت درصد افزایش یافته است و میانگین سوء‌تغذیه طی این مدت به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سوء‌ تغذیه میان کودکان زیر پنج سال به دلیل تجاوز به یمن و محاصره آن، به ۴۷ درصد رسیده و از ۵.۵ میلیون کودک زیر پنج سال، ۲.۶ میلیون کودک دچار این مشکل هستند.

سازمان انتصاف همچنین اعلان کرد: تنها در سال ۲۰۱۹، از یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۸۱ نوزاد متولد شده، نزدیک به ۳۰ هزار نوزاد مرده به دنیا آمدند. یعنی در هر ساعت سه نوزاد به دلیل این محاصره و تجاوز ظالمانه از ادامه حیات باز ماندند.

بنا بر این گزارش، بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء نیز موجب تشدید بحران انسانی در یمن و مرگ ۸۰ هزار بیماری شد که برای درمان نیاز به سفر و خروج از کشور داشتند. علاوه بر این بیش از ۴۵۰ هزار بیمار هنوز نیازمند انجام سفر درمانی و خروج از صنعاء هستند و بیش از ۱۲ هزار بیمار دچار نارسایی کلیوی نیازمند پیوند کلیه هستند. 

جان بیش از ۶۵ هزار بیمار سرطانی در یمن که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند، به دلیل بسته ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعاء در خطر است.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند. بنا بر گزارش‌های سازمان‌های حقوق‌بشری، این تجاوز به یمن موجب شده دستکم ۱۷ هزار غیر نظامی کشته و بیش از ۲۶ هزار نفر زخمی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول