اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پایش سامانه خبرنگاران در وزارت ارشاد به حل مشکلات کمک می‌کند

رئیس بسیج رسانه استان زنجان بر لزوم پایش سامانه خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: این پایش به حل مشکلات این صنف از جمله بیمه کمک خواهد کرد.

پایش سامانه خبرنگاران در وزارت ارشاد به حل مشکلات کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بصیری ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در زنجان راه‌کار حل مشکل بیمه خبرنگاران را پایش دوباره سامانه این صنف اعلام و اظهار کرد: این پایش منجر به شناسایی خبرنگاران فعال خواهد شد.

وی محل تامین معاش زندگی و وقت گذاشتن برای این حرفه را از شاخصه‌های شناسایی خبرنگاران فعال اعلام کرد و گفت: وضعیت موجود موجب نارضایتی بخش اعظم خبرنگارانی که طی سال‌های طولانی در این حرفه فعالیت کرده‌اند شده، که دلیل آن نداشتن بیمه، امنیت شغلی و درآمد مناسب است.رئیس بسیج رسانه استان زنجان پایش خبرنگاران را از طریق محل تامین معاش آن‌ها ممکن دانست و افزود: این پایش منجر به شناسایی فعالان این حرفه شده و مشکل بیمه این قشر را حل خواهد کرد.

بصیری تاکید کرد: نبود حمایت‌های اجتماعی از جمله دفترچه درمانی، بیمه تکمیلی و نداشتن بیمه‌های مسؤولیت از جمله مشکلات خبرنگاران است.

رئیس بسیج رسانه استان زنجان با تاکید بر ضرورت پایش فعالان در حرفه خبرنگاری گفت: انجام پایش قبلا هم مطرح شده است، ولی تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است و ما انتظار انجام این کار را از وزارت ارشاد داریم.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان زنجان نیز با تقدیر از حضور رئیس بسیج رسانه کشور در دفتر خبرگزاری فارس خواستار انعکاس مشکلات خبرنگاران زنجانی در مرکز شد.

قنبر رسولی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات مسؤولان و انتقال مشکلات مردم به مسؤولان دارند، تصریح کرد: این قشر مشکلات همه مردم را انعکاس می‌دهند در حالی که خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس قشر بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه همه قول‌هایی که برای حل مشکلات خبرنگاران داده می‌شود، در حد شعار است، افزود: متاسفانه مشکلات خبرنگاران دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان عزم خود را برای ضربه زدن به فرهنگ و ایجاد مشکلات برای مردم ایران جرم کرده‌اند، تصریح کرد: در راستای مقابله با تحرکات دشمنان رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول