اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دفاع مقدس هویت ملت ایران است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و این نشان از اهمیت جایگاه دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود.

دفاع مقدس هویت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی  در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و این نشان از اهمیت جایگاه دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود و امروز بسیاری از فرهنگ‌های ارزشمندی که در کشور شاهد جاری بودن آن هستیم برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: اگر از دفاع مقدس و اهمیت آن سخن می‌گوییم باید نقش کلیه افراد و مجموعه‌های تاثیرگذار را نیز بیان کنیم که مهم‌ترین آنها شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه آن چیزی که توانست مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسل حاضر منتقل کند ادامه راه این عزیزان توسط خانواده‌هایشان است که نقش پدران، مادران و همسران شهدا در این خصوص بسیار برجسته است، ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا توانستند ماندگاری حماسه دفاع مقدس و عظمت این مقطع ارزشمند را به خوبی حفظ کنند و قطعا اگر همراهی خانواده‌های شهدا نبود امروز اتفاقات خوب را شاهد نبودیم.

کریمی افزود: یکی از نقش‌هایی که در دفاع مقدس بسیار برجسته است نقش مادران و همسران شهدا است و بدون شک مادران و همسران شهدا سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند که باید قدر این نعمت‌های بزرگ را بدانیم.

وی بیان داشت: همسران و مادران شهدا با الگوی رفتاری خود که با تاسی از حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) بود، در سراسر حیات با برکتشان مبلّغ و مروّج مکتب ناب ایثار و شهادت بوده‌اند و به معنای واقعی نمود عینی شهدا بودند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: نامگذاری وفات حضرت ام البنین(س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نشان از اقتدای این بزرگواران به بانوی بزرگ ادب و کرامت حضرت ام البنین(س) دارد و جامعه امروز نیازمند الگو گیری و درس گرفتن از این عزیزان را دارد.

کریمی گفت: مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند و امروز جامعه اسلامی خود را مدیون فداکاری ها و ایستادگی ها و رفتار برجسته این بزرگواران می‌داند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در بازگو کردن فرهنگ دفاع مقدس و تولیداتی که در این راستا در ابعاد مختلف باید به آن توجه شود توجه و تبیین نقش برجسته مادران و همسران شهدا است که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: امروز که این افتخار را داریم دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را تهیه می‌کنیم باید به نقش برجسته مادران و همسران شهدا به طور ویژه بپردازیم و خوشبختانه استان مرکزی در این خصوص الگوهای شاخصی دارد که معرفی آنها به نسل جوان و آیندگان بسیار می تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول