اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روستاها ظرفیت‌های بسیاری در رشته‌های ورزشی مختلف دارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: روستاها مکان مناسبی برای استعدایابی در تمام رشته‌های ورزشی به ویژه وزنه‌برداری هستند و از ظرفیت‌های بالا و جوانان با آمادگی بدنی برخوردارند که باید کشف و شکوفا شوند.

روستاها ظرفیت‌های بسیاری در رشته‌های ورزشی مختلف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی خلیلی پنج‌شنبه‌شب در جریان عقد تفاهم‌نامه مشترک بین هیأت وزنه‌برداری و هیأت ورزش‌های همگانی زنجان اظهار کرد: استعدایابی در روستاها قطعا نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: استعدایابی محدود به یک دوره و زمان و مکان نیست و باید دائمی باشد و در استعدادیابی نباید منتظر این باشیم که استعدادها با فراخوان و برگزاری جشنواره و... جذب شوند چرا که در این صورت تنها کسانی که علاقه‌مندند یا توانایی مالی دارند جذب خواهند شد اما اگر ما به دنبال آن‌ها باشیم حتی در امورات روزانه و در اماکن عمومی نیز می‌توانیم استعدایابی کنیم.

وی با ابراز خرسندی از این اقدام هیات وزنه‌برداری و روستایی تصریح کرد: روستاها مکان مناسبی برای استعدایابی در تمام رشته‌های ورزشی به ویژه وزنه‌برداری هستند و از ظرفیت‌های بالا و جوانان با آمادگی بدنی برخوردارند که باید کشف و شکوفا شوند.

خلیلی با بیان اینکه در صورت برگزاری درست و کامل این طرح شاهد قهرمان‌پروری و در نتیجه پیشرفت و ارتقای چند برابری وزنه‌برداری استان در چند سال آینده خواهیم بود، تصریح کرد: در صورتی که بتوانید یک انجمن ورزشی با پشتوانه کمک‌های مردمی تشکیل دهیم تا جوانان مستعد شناسایی شده با این پشتوانه در فضایی مثل خوابگاه به درس و ورزش توامان بپردازند بسیاری از مشکلات مالی و موانع پیش روی این جوانان که عمدتا از مناطق کم برخوردار و روستاها جذب می‌شوند حل خواهد شد.

وی گفت: جوانان روستایی از آمادگی جسمانی بالایی برخوردارند و  در صورت برگزاری درست و کامل این طرح شاهد قهرمان پروری و در نتیجه پیشرفت و ارتقای چند برابری وزنه‌برداری استان در چند سال آینده خواهیم بود.

پشتوانه‌سازی ورزشی نیازمند استعدادیابی است

 رئیس هیات وزنه‌برداری استان زنجان نیز در این مراسم گفت: برای پشتوانه‌سازی آینده باید استعدادیابی با گستردگی بیشتر در جای جای استان انجام شود و در این راستا هیات وزنه‌برداری برای راه‌اندازی ورزش ورزنه‌برداری در روستاها و پشتیبانی آن در این مناطق اعلام آمادگی می‌کند.

سعید امیدی با بیان اینکه استعدادیابی از مناطق روستایی یکی از خلاءهای موجود است که با اجرای این طرح در صدد پوشش آن هستیم، تصریح کرد: به دنبال تاسیس مدرسه پهلوانی هستیم تا منسجم تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر روی استعدادهای وزنه‌برداری سرمایه‌گذاری کنیم.

امیدی با اشاره به اینکه این طرح با شعار من قهرمان المپیک ۲۰۲۸ هستم، برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح که در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت کنندگان پس از ارسال فیلم اجرای پارامترهای مشخص شده بدون نیاز به ابزار خاص در منزل، ارزیابی و داوری می‌شوند و نفرات برگزیده مستعد این رشته ورزشی به صورت دو به دو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراحل بعدی دعوت می‌شوند و با گذراندن تست‌های اختصاصی، نفرات با امتیاز و آمادگی بالا انتخاب و تحت آموزش‌های ابتدایی رایگان این رشته قرار می‌گیرند تا بعد از اتمام محدودیت‌های کرونایی به سالن دعوت شوند و تمرین‌های حضوری را آغاز کنند.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان زنجان هدف از اجرای این طرح را انتخاب و گزینش ورزشکاران برای حضور در المپیک 2028 اعلام کرد و افزود: این طرح در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود و تمام پروسه داوری و امتیازدهی فیلم‌های ارسالی در هیات نیز به صورت مجزاست و توسط مربیان خانم و آقا انجام می‌شود.

گفتنی است، برخی مفاد اجرای تفاهم‌نامه امضا شده شامل ایجاد و تجهیز پایگاه‌های استعدادیابی در بخش‌های مورد تایید هیات و تعیین و انتصاب مربیان مجرب برای پرورش منتخبین و موارد مربوط به بخش اجرایی و فنی( داوری مربیگری و تهیه سالن) و برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و آموزشگاهی به عهده هیات وزنه‌برداری است و همچنین جذب حامیان مالی، فراخوان و اطلاع‌رسانی، معرفی افراد به عنوان مربی استعدادیاب و برگزاری کلاس‌های مربیگری نیز به عهده هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است.

این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌ها در بخش کشف و پرورش مستعدین در رشته وزنه‌برداری با چشم انداز و دور خیزی برای المپیک ۲۰۲۸ در دو بخش دختران و پسران به امضا رسید و گامی  در راستای عملی شدن و تسهیل در روند اجرای این طرح است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول