اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ممانعت از ورود 1.3 میلیارد بشکه نفت به بازار در سال 2020 از سوی اوپک

دبیرکل اوپک گفت: این سازمان در سال 2020 با هدف جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، از عرضه حدود 1.3 میلیارد بشکه نفت به بازارهای جهانی خودداری کرده است.

ممانعت از ورود 1.3 میلیارد بشکه نفت به بازار در سال 2020 از سوی اوپک

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل اوپک گفت این سازمان در سال 2020 با هدف جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، از عرضه حدود 1.3 میلیارد بشکه نفت به بازارهای جهانی خودداری کرده است.

محمد بارکیندو که در کنفرانس اس اند پی گلوبال پلاتس سخنرانی می‌کرد، گفت: «من مطمئن هستم همه می‌توانیم وضعیت وخیم صنعت نفت را به یاد بیاوریم که در 20 آوریل 2020 رقم خورد و آن زمان بود که قیمت نفت خام آمریکا منفی شد. صنعت نفت از آن روز به عنوان دوشنبه سیاه یاد می‌کند.»

«در آن زمان صنعت نفت با مازاد عرضه حدود 1.3 میلیارد بشکه مواجه بود. همچنین نگرانی‌های عمیقی در مورد برخی از قطب‌های ذخیره سازی وجود داشت که ظرفیت شان تکمیل شود. خوشبختانه این اتفاقات به علت اقدامات قاطع طی توافقنامه کاهش تولید اوپک پلاس رخ نداد. از آن زمان تاکنون، این توافقنامه، شهامت و انعطاف پذیری زیادی از خود نشان داده و خود را در صورت نیاز با شرایط متغیر بازار وفق داده است؛ به ویژه، در هنگام بروز موج دوم و سوم همه گیری ویروس کرونا

در واقع، مداخله اوپک پلاس در بازار عرضه جهانی نفت، برای تغییر روند کاهش قیمت بسیار مهم بود و بار دیگر اوپک را در میانه افزایش تولید نفت شیل به عامل تاثیرگذار در بازارهای نفت تبدیل کرد.

همچنین بارکیندو خاطرنشان کرد: کار اوپک هنوز تمام نشده است، زیرا همه‌گیری کرونا علی رغم خبرهای خوب شروع واکسیناسیون در اغلب نقاط جهان، هنوز تمام نشده است.

وی افزود: «واکسن‌ها همانند نوری در این تونل تاریک است، اما افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین بالا رفتن میزان مرگ و میرها و از سرگیری دوباره محدودیت‌ها، یادآوری کننده تلخ، حساسیت شرایط کنونی است.»

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول