اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جدید شورای هوا‌فضا در جامعه همسود انتخاب شد

وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان با پیشنهاد کمیته اجرای جامعه همسود به عنوان رئیس شورای بین دولتی هوافضا کشورهای مستقل مشترک النافع در سال 2021 میلادی، انتخاب شد.

رئیس جدید شورای هوا‌فضا در جامعه همسود انتخاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بغداد موسین» وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان به عنوان رئیس جدید شورای بین دولتی جامعه همسود با موضوع همکاری در زمینه هوافضا انتخاب شد.

در جریان نشست شورای بین دولتی سازمان همسود با موضوع همکاری در هوافضا در مجموع 18 موضوع همکاری در زمینه اکتشاف و توسعه فضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قزاقستان طی این نشست تجربه خود را در زمینه دیجیتالی‌سازی بخش‌های اقتصاد با استفاده از داده‌های سیستم فضایی سنجش از دور، فناوری‌های اطلاعات جغرافیایی و ناوبری ماهواره به شرکت کنندگان ارائه داد.

شرکت کنندگان این جلسه همچنین در مورد ایجاد ماهواره‌های نوری و مخابراتی در یک مجموعه مونتاژ و آزمایشی قزاقستان، اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در زمینه ایجاد ماهواره‌های قزاقی  سنجش از دور مشتکل از 3 فضاپیما تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست برنامه کار شورای برای سال 2021 میلادی به تصویب رسید.

جلسه بعدی شورای بین دولتی جامعه همسود با موضوع همکاری در هوا فضا در نیمه اول سال 2022 میلادی در روسیه برگزار می‌شود.

در این نشست نمایندگان کشورهای قزاقستان، روسیه، بلاروس، ازبکستان و تاجیکستان و همچنین کمیته اجرایی همسود، وزارت امور خارجه و آژانس فدرال در امور کشورهای همسود، هم­‌وطنان مقیم خارج از کشور و همکاری‌های بشردوستانه بین المللی روسیه شرکت کردند.

نمایندگان ارمنستان و آذربایجان در این جلسه به عنوان ناظر حضور یافتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول