اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش گرایش مردم به لوازم خانگی ایرانی/ثبات قیمت بعد از کاهش قیمت ارز

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه بعد از کاهش قیمت ارز نمی‌توان بلافاصله انتظار کاهش نرخ تولیدات داخلی را داشت، گفت: اما حداقل تاثیر آن جلوگیری از افزایش قیمت است.

افزایش گرایش  مردم به لوازم خانگی ایرانی/ثبات قیمت بعد از کاهش قیمت ارز

اکبر پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: این بازار همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد و علیرغم اینکه انتظار می‌رود با نزدیک شدن به ایام پایانی سال رونق در بازار ایجاد شود، اما به علت کاهش قدرت خرید مردم، همچنان رکود بر بازار حاکم است.

وی در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی با توجه به کاهش نسبی قیمت ارز در یک ماه اخیر،گفت: بعد از کاهش قیمت دلار بلافاصله نمی‌توان انتظار کاهش قیمت تولیدات لوازم خانگی داخلی را داشت، زیرا به هر حال در دو نیم سال گذشته مدام شیب افزایشی قیمت را داشته‌ایم و برای کاهش قیمت‌ها نیز شیب نزولی قیمت باید برای مدتی  استمرار یابد تا تاثیر خود را بر قیمت تمام شده تولید بگذارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی بیان داشت: قطعا بخشی از تولیدات فعلی مربوط به خریدهای قبلی مواد اولیه با قیمت ارز بالاتر است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت بلافاصله پس از کاهش قیمت ارز در بازار شاهد کاهش قیمت تولیدات بود، اما حداقل تاثیر کاهش قیمت ارز جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.

وی در مورد وضعیت عرضه لوازم خانگی قاچاق بیان داشت: بعد از توقف واردات لوازم خانگی و همچنین افزایش تولید لوازم خانگی داخلی به لحاظ کمی و کیفی عرضه لوازم خانگی قاچاق در بازار کاهش یافته است.  

پازوکی با تاکید بر اینکه هیچ کاسب شناسنامه‌داری اقدام به عرضه لوازم خانگی قاچاق نمی‌کند، گفت: واردات لوازم خانگی قاچاق نیز اقدامی سازمان یافته است و نباید تصور کرد کوله برانی که برای یک لقمه نان این لوازم را بر دوش می‌کشند، عامل قاچاق لوازم خانگی هستند، بلکه ریشه قاچاق در بخش‌های مختلف را باید به طور اساسی بررسی کرد.

پازوکی با بیان اینکه از سال 97 و بعداز تحریم‌های آمریکا روند تولید لوازم خانگی داخلی دچار تغییر و تحولاتی شد، گفت: اکنون مردم به این اطمینان رسیده‌اند که لوازم خانگی خارجی وارد نمی‌شود و با توجه به کیفیت خوب تولیدات داخلی می‌توانند به لوازم خانگی داخلی اطمینان کنند، لذا با توجه به اینکه معمولا لوازم خانگی خارجی موجود در بازار از خدمات پس فروش مناسبی برخوردار نیست، مردم به سمت مصرف کالاهای لوازم خانگی داخلی گرایش یافته‌اند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول