اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بودجه ۱۴۰۰ با هدف شکست فشار حداکثری دشمن تنظیم شود

امام جمعه سلطانیه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ باید با هدف شکست فشار حداکثری دشمن تنظیم شود.

بودجه ۱۴۰۰  با هدف شکست فشار حداکثری دشمن تنظیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه ضمن توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به تبیین اهمیت بودجه سال ۱۴۰۰ و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ از یک طرف آخرین بودجه دولت دوازدهم در آخرین سال خدمت دولت است و می‌تواند تبدیل به یک خاطره خوش یا تلخ شود و از طرفی نخستین تجربه مجلس جدید و معیار سنجش توانمندی، هوشمندی و نظارتی مجلس است و لذا از هر دو جهت اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی، جنگ اقتصادی دشمن و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم مسائل دیگری است که باید در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود، افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ باید با هدف شکست فشار حداکثری دشمن تنظیم شود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اقدامات مهم مجلس از جمله رفع ایرادات بودجه تصریح کرد: حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی که موجب حذف رانت‌ها و ‌ویژه خواری‌ها و نورچشمی‌ها می‌شود، اختصاص درآمد ناشی از حدف ارز ۴هزار و۲۰۰ تومانی به مردم و افزایش یارانه‌ها، افزایش وام ازدواج جوانان، افزایش درآمد دولت از محل مالیات بر خودروهای لوکس و خانه‌های خالی و کاهش  وابستگی به نفت از اقدامات مجلس در رفع ایرادات بودجه است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، گفت: نام‌گذاری روز ولادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن و مادر نمادین نیست بلکه باید زنان و مادران مسلمان باید به دختر پیامبر اقتدا کنند.

وی با بیان اینکه زن هم در دوران جاهلیت مظلوم واقع شده بود و هیچ ارزشی نداشت و حتی از حقوق اولیه خود محروم بود و هم در دوره پهلوی که به اسم آزادی زن به او ظلم می‌شد و مقام و شرافت او تنزّل می‌یافت، خاطر نشان کرد: دین اسلام و به تبعیت از آن، انقلاب اسلامی به زن عظمت داده و زنان و مادران باید قدر خود را بدانند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در دین اسلام آزادی بیان و قلم و آزادی حجاب در چارچوب اسلام است و هر مسلمانی باید به لوازم اسلام پایبند باشد، افزود: زن با حفظ حجاب که از ضروریات دین اسلام است و با پوشش مناسب که بهترین تجلی آن در چادر است، عزت، کرامت و شخصیت خود را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) که در آخرالزمان زنانی در جامعه مشاهده می‌شوند که پوشیده‌ عریان خواهند بود و عاقبت آنها جهنم است و متاسفانه در جامعه امروزی زنان و دخترانی با پوشش‌های نازک، تنگ و بدحجاب مصداق این روایت هستند و این در حالی است که صلاح و فساد جامعه به صلاح و فساد زنان بستگی دارد، تصریح کرد: از جنگِ ترکیبیِ فرهنگی و اقتصادی دشمن نباید غافل شد.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر و با بیان اینکه بازگشت امام به ایران اسلامی با اینکه به ظاهر رژیم پهلوی بر سرکار بود، قدرت امام و امت و غلبه اسلام بر طاغوت را به رخ جهانیان کشید، افزود: ۱۲ بهمن نتیجه ۱۵ سال مقاومت و ایستادگی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه دهه فجر دهه تابش خورشید اسلام، دهه رهایی از سلطه بیگانگان و دهه میثاق با انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی خاری است در چشم دشمنانی که می‌گفتند نباید بگذاریم ایران چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرد اما امسال چهل و دومین سال فجر انقلاب است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه تاکید کرد: نقش ولایت فقیه و رهبری در پیروزی و تداوم انقلاب، نقش مردم در همراهی با انقلاب و دشمنی دشمنان انقلاب سه محوری است که در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر باید تبیین شود.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول