اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یکصد زندانی با کمک خیرین آزاد می‌شوند/ آمار زنان زندانی در کرمانشاه نصف شده است

جمعی از مسئولین حقوقی و قضایی کرمانشاه از زندان زنان استان بازدید کردند. در این دیدار اعلام شد که در سال روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از یکصد زندانی از زندان‌های استان آزاد شوند.

یکصد زندانی با کمک خیرین آزاد می‌شوند/ آمار زنان زندانی در کرمانشاه نصف شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مسئولین سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه و اداره کل زندان‌های استان  در بازدید از بند زنان کرمانشاه به بررسی مشکلات زنان زندانی پرداختند.

رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه این بازدید‌،گفت: آزادسازی زندانیان توسط بسیج حقوقدانان در دو مرحله در کرمانشاه با حمایت‌های سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، رییس کل دادگستری، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: در دو مرحله قبل ۱۶۱ نفر آزاد شدند و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۱۵ بهمن ماه مرحله سوم آزاد سازی زندانیان را آغاز می‌کنیم با توجه به تقارن ایام ولادت حضرت زهرا (س) قصد داریم تعدادی از زندانیان خانم را که به هر دلیلی در بند بوده و واجد شرایط هستند را آزاد کنیم.

بهرامی پور تصریح کرد: برای همه‌ی بانوان که در زندان هستند با توجه به هماهنگی و همکاری انجام شده با بسیج جامعه زنان مقرر شد؛ مراسم جشنی در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در این مکان انجام دهیم و هدایایی نیز به بانوان زندانی تقدیم می‌شود.

وی افزود: حدود دو هزار بسته معیشتی در بین خانوادههای زندانیان نیازمند در همه‌ی شهرستان‌های استان کرمانشاه که توسط اداره کل زندان‌ها شناسایی شده‌‍اند توزیع خواهد شد.

بهرامی پور تصریح کرد: در طرح آزادسازی زندانیان کسانی که مورد طرح پویش آزادسازی قرار می‌گیرند زندانیان دارای محکومیت‌های مالی، جرایم غیر عمد و زندانیانی که برای امنیت جامعه خطری نداشته باشد و در هفته آینده بیش از یکصد نفر از زندانیان در طرح آزادسازی قرار خواهند گرفت که به مناسبت ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س) تعدادی از بانوان نیز در این طرح قرار خواهد گرفت.

 

وی در پایان گفت:در هفته‌ی آینده گروه‌های جهادی حقوقدانان خواهر سازمان بسیج حقوقدانان در زندان مسقر خواهند شد و به مشاوره‌های حقوقی رایگان ارایه خدمت خواهند کرد.

سلیمی رئیس کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه در این بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامید، در بین زندانیان زن طی سخنانی گفت: افرادی که در بند نسوان هستند بسیاری از آنان مادر هستند و مبنای آزادسازی زندانیان را بر همین قرار دادیم و تاکنون توانسته‌ایم آمار زندانیان خانم را در زندان به نصف برسانیم؛ بسیاری از زندانیان (رای باز) هستند به طوری که در گذشته هر سه ماه یکبار ۷۲ ساعت به مرخصی می‌رفتند اما امروز این زمان به هر دو ماه یکبار رسیده است.

وی افزود: برای بسیاری از زندانیان زن توانستیم (رای خواب) در منزل بگیریم یعنی از صبح تا ساعت ۲ کار می‌کنند سپس به منزل می‌روند و ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت در پایان تصریح کرد: بحث آزادسازی مشروط شامل کسانی نمی‌شود که قتل انجام دادند یا کسانی که بدهی سنگین دارند؛ زیرا برای رفع این مشکلات می‌بایست همکاری بیشتری صورت بگیرد؛ در بین زندانیان کسانی هستند که استاد دانشگاه بودند و آپارتمان ساز هستند و به دلیل اعتماد با همسر و امضا نمودن چک‌ها در زندان به سر می‌برند، از این رو تلاش می‌کنیم در این جرایم هم رضایت شکات را جلب کنیم.

همتی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر و تقارن آن با زادروز میلاد حضرت زهرا (س) طرح پویش آزادسازی زندانیان زن را در دستور کار قرار دادیم و با همکاری مسئولین زندان و همکاری بسیج حقوقدانان برنامه جشن میلاد حضرت زهرا (س) را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم زنان زندانی که در زندان به سر می برند بتوانند بعد از آزادی زندگی سالم و به دور از جرم را در کنار خانواده هایشان شروع کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول