اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران تا بعدازظهر فردا در کشور/باد شدید و کولاک و هشدار بهمن

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا با توجه به بارش برف همراه با وزش باد در غرب به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی و در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن وجود دارد.

برف و باران تا بعدازظهر فردا در کشور/باد شدید و کولاک و هشدار بهمن

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش برف و باران داریم.

وی ادامه داد: امروز در استان های جنوبی رعد و برق و در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات گیلان و مازندران بارش برف همچنین در استان بوشهر و غرب خلیج فارس رگبار و رعد و برق داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها امروز در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی است.

اصغری گفت: روز شنبه به غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان و جنوب کرمان، غرب خوزستان، جنوب سمنان، قم، مرکزی و ایلام در سایر مناطق کشور بارش ها تداوم دارد.

وی افزود: امروز و فردا با توجه به بارش برف همراه با وزش باد در شمال غرب و غرب به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن وجود دارد.

* آلودگی هوای کلانشهر از یکشنبه  پیشِ رو

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: این سامانه روز یکشنبه ۱۲ بهمن در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد؛ بدین ترتیب تا پایان هفته جوی آرام در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

* باد شدید در غرب کشور و اردبیل و گیلان

اصغری بیان کرد: امروز در غرب و شمال غرب کشور، جنوب غرب، اردبیل و گیلان ون وزش باد شدید داریمT همچنین فردا در اغلب مناطق کشور خصوصاً استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و روز یکشنبه در شمال شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده در بعد از ظهر رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت یازده و پنج درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:  روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا هفتم بهمن ۷۴.۵ میلیمتر شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۱ میلی متر بود که بارش سال جاری ۴۳.۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول