اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش‌بینی روسیه از قیمت نفت تا سال 2035: 45 تا 80 دلار در هربشکه

وزیر انرژی روسیه بر اساس چند سناریو، قیمت نفت خام تا سال 2035 بین 45 تا 80 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی روسیه از قیمت نفت تا سال 2035: 45 تا 80 دلار در هربشکه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر انرژی روسیه بر اساس چند سناریو، قیمت نفت خام تا سال 2035 ، در بین 45 تا 80 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

آنتون رابتوسوف، مدیر بخش پالایش نفت و گاز در وزارت انرژی روسیه گفت: «شرایط این سناریو نشان می‌دهد محدوده قیمت نفت از کم به زیاد، 45 تا 80 دلار در هر بشکه است. این بازه بسیار قابل توجه است و به ما اجازه می‌دهد تا مرزهای شرایط موجود را ببینیم و اقدمات و تصمیمات خود را مشخص کنیم.»

قیمت نفت برای طرح های توسعه گاز مهم است زیرا قراردادهای عرضه گاز طولانی مدت بر اساس قیمت بین المللی نفت برآورد می‌شود. با این حال، پیش بین قیمت نفت در طولانی مدت به دلیل حوادث غیرمترقبه که می تواند در این مدت رخ دهد، چندان قابل اعتماد نیست.

در حال حاضر، قیمت نفت بار دیگر در مسیر افزایش قرار گرفته است، زیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته از کاهش ذخایر نفت این کشور خبر داد و تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور بالاخره رو به کاهش گذاشته است.اقدام جو بایدن در توقف موقتی حفاری نفت و گاز در زمین های فدرال، سبب افزایشی شدن قیمت نفت شده است.

اما افزایش شمار مبتلایان در چین، روند افزایش قیمت نفت را کند کرده است که نشان دهنده اهمیت چین در بازارهای بین‌المللی نفت است.

البته، بهبود قیمت نفت به ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، حداقل در کوتاه مدت و امید به افزایش تقاضا برای سوخت پس از پایان یافتن کرونا بستگی دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول