اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تحریم‌ها نشان می‌دهد دشمن انقلاب اسلامی را تاب نیاورده است

امام جمعه کرج با اینکه انقلاب ما تحول و دگرگونی روحی ایجاد کرد، گفت: همین تحول و تغییر باعث شد که استکبار دست به تحریم بزند و نگذارد رفاه اقتصادی داشته باشیم؛ و همه سخت‌گیری‌ها برای مهار ما و برگشت به زمان گذشته است که به آن‌ها چشم بگوییم.

تحریم‌ها نشان می‌دهد دشمن انقلاب اسلامی را تاب نیاورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج، با اشاره به بیستم جمادی‌الثانی سالگشت ولادت ام الائمه صدیقه طاهره سلام‌الله علیها و روز زن و تولد حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه، بیان داشت: این تقارن الهام‌بخش را به همه تبریک عرض می‌کنم.

اسلام برای تصمیم‌گیری بانوان در امور مختلف استقلال قائل است

امام جمعه کرج بیان کرد: در دوران معاصر یکی از کسانی که به‌طور جدی در دفاع از حقوق بانوان ورود کرده و آنان را وارد صحنه‌های مختلف کرده، حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه اسلام بانوان را که نیمی از پیکر جامعه هستند مانند مردان قشر تأثیرگذار جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و دینی می‌بیند، یادآور شد: در ادیان دیگر چنین دیدگاهی وجود ندارد البته با مقررات ویژه‌ای که مربوط به هرکدام است و این اصل پذیرفته‌شده همه جوامع است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اعضاء جامعه اسلامی باید تابع مقررات مدنی، احکام جزایی، کیفری و احکام اجتماعی و خانوادگی وضع‌شده باشند، گفت: هرگز در اسلام زن طفیلی مرد نیست و در همه امور معنوی، دینی، سیاسی و اجتماعی مربوط به خودش مستقل است و برای خودش تصمیم می‌گیرد که این موضوع در ادیان دیگر مطرح نیست.

وی در ادامه بابیان اینکه در طول تاریخ بعضی از عادات و رسوم مربوط به اقوام مختلف به اسم اسلام با زندگی مردم گره‌خورده که نگذاشته احکام صریح اسلام درباره بانوان خود را نشان دهد، افزود: مثلاً وقتی می‌خواهد برای اهل ایمان اعم از مرد و زن نه‌فقط خانم‌ها نمونه‌ای ذکر کند که الگو باشد و به او تأسی شود زن فرعون را و در آیه بعد حضرت مریم را مثل می‌زند که فرمود: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِینَ آمَنُوا اِمْرَأَهَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِندَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّهِ.» لذا این جایگاه معنوی و فرهنگی زن در اسلام است که در کدام مکتب چنین اعتباری برای زن قائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره جایگاه سیاسی زن در اسلام، یادآور شد: بُعد سیاسی زن هم بعد از هجرت جامعه اسلامی شکل گرفت که برای خانم‌های مهاجر در قرآن آیه نازل شد که: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا جاءَکُمُ الْمُؤْمِناتُ مُهاجِراتٍ …» که در سوره ممتحنه است یعنی اگر زنانی از مکه یا شهرهای دیگر حجاز مهاجرت کرده و به مدینه آمدند، به‌عنوان این‌که ایمان آوردند و می‌خواهند جزء جامعه اسلامی بشوند، شما آن‌ها را بپذیرید؛ البته اول امتحانشان کنید، ببینید که راست می‌گویند، یعنی جاسوس و عامل نفوذی نباشند، اگر دیدید که اهل ایمان هستند، آن‌ها را بپذیرید و به خانواده‌هایشان برنگردانید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: توجه دارید که در آیه نمی‌گوید اگر این خانم‌ها با اجازه پدر و مادرشان یا همسرانشان آمدند بپذیرید؛ شرط نمی‌گذارد یعنی در تصمیم‌گیری مستقل هستند که این استقلال سیاسی است یا آیه‌ای که بیعت بانوان و عضویت در جامعه اسلامی را با شش شرط بیان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آیات در زمینه‌های مختلف فراوان است که از اول زنان را مستقل در اموراتشان دیده است، گفت: آن زمانی هم که هنوز جامعه اسلامی کاملاً مستقر نشده برای تصمیم‌گیری بانوان در امور مختلف استقلال قائل است که همه این‌ها در طول تاریخ مغفول مانده یا دچار انحراف و کج‌فهمی و خرافات شده بود تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و با هدایت‌های امام رحمه‌الله علیه این جایگاه برای خانم‌ها احیاء شد و رشد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، فراهم کردن شرایطی بود که بانوان بتوانند به نقش مستقل خود پی ببرند و به وظائفی که در قبال جامعه دارند عمل کنند، گفت: خوب است دوستان کلمات حضرت امام درباره خانم‌ها را ببینند که بسیار گویاست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بیان کرد: کسانی که می‌گویند انقلاب، آزادی را از خانم‌ها گرفته خوب است یک نگاهی به آمار و ارقامی که غربی‌ها که کعبه آمال یک عده‌ای هستند می‌دهند نگاه کنند و کاری که در این بیش از چهل سال با تمام مشکلات و سختی‌هایی که در جلوی پای انقلاب بوده انجام داده نگاه کنند.

 وی در ادامه به مقایسه برخی آمار مربوط به حوزه بانوان در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در بعد سوادآموزی و جمعیت باسواد امروز کشور در بین بانوان و یا در بخش بهداشت و درمان بانوان و تعداد پزشکان بانو و به‌خصوص متخصص در امور پزشکی بانوان که قبل از انقلاب ۱۶ درصد بود و امروز به ۹۸ درصد رسیده است، یا مثلاً سازمان ملل گزارش زنان سرپرست خانوار را داده که آمریکا ۴۷ درصد و فرانسه ۴۹ درصد و لوکزامبورگ ۵۹ درصد و در ایران ۱۲ درصد می‌باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه تصریح کرد: در بحث ورزش بانوان نیز قبل از انقلاب ۹ نفر مربی در ۷ رشته با ۷ نفر داور فعال داشتند و بعد از انقلاب ۳۵ هزار مربی در ۳۸ رشته فعال با ۱۶ هزار داور فعال دارند که موارد زیاد است و فرصت کم است لذا پیشنهاد می‌کنم کتاب «صعود چهل‌ساله» را مطالعه کنید که از این موارد فراوان می‌بینید.

پیشنهاد امام‌جمعه کرج برای کمک به زوج‌های نابارور

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به تعدد زوج‌های نابارور در استان البرز پیشنهاد داد: ما تعداد زیادی زوج جوان داریم که باروری ندارند و آرزوی فرزند آوری دارند که اگر همین‌ها را کمک کنیم که پدر و مادر شوند تحولی هم در جمعیت به وجود می‌آید و خوشبختانه یکی از مراکز دولتی باروری در استان ماست لذا توصیه می‌کنم به خیرینی که توانایی دارند نیت کنند و از یک تا چند زوج را که می‌توانند هزینه‌هایش را تقبل کنند که حسنه‌ای ماندگار خواهد بود و این کار را دوستان تبلیغ کنید گاهی می‌شود چندنفری باهم هزینه یک نفر را می‌پردازید که بنده اینجا الآن یک نفر را اعلام می‌کنم که قبول کردم.

انقلاب اسلامی انسان را از زندگی حیوانی نجات داد

وی در بخش دیگری ضمن عرض تبریک به مناسبت دوازدهم بهمن‌ماه سالگشت بازگشت امام خمینی رحمه‌الله علیه به ایران، بیان کرد: در آستانه ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و عده‌ای که آرزو داشتند انقلاب چهل‌ساله نشود الآن کجا هستند؛ انقلاب ما تحول و دگرگونی ایجاد و همه اقشار را متحول کرد و مسیر زندگی را به راه درست تغییر داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به نزدیکی به سالگرد صدور بیانیه «گام دوم» عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نکته‌ای را در بیانیه مطرح می‌کنند و آن اینکه شما باید نسبت به گذشته و راه‌رفته شده شناخت کامل داشته باشید یعنی باید چهل سال قبل را بازبینی کنید و ارزیابی درستی از گذشته داشته باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه یک پدیده‌ی بی‌نظیر به نام انقلاب اسلامی در تاریخ بشر اتفاق افتاد و بیش از چهل سال از آن می‌گذرد، با طرح پرسشی اضافه کرد: جوانانی که آینده کشور در اختیار آنان است و امروز درگیر مشکلات زندگی هستند و فرصت مطالعه ندارند و دائماً هم زیر بمباران تبلیغاتی دشمن با انواع جنگ‌های شناختی هستند، چقدر با انقلاب و انگیزه‌های آن آشنایی دارند؟

وی در ادامه با طرح چند پرسش بیان کرد: بنده می‌خواهم چند سؤال بپرسم، اول چرا انقلاب کردیم؟ مربوط به جوان‌های آن دوره بوده ما چیز دیگری می‌خواهیم. انقلاب ما با بقیه‌ی انقلاب‌های دنیا چه فرقی داشت؟ می‌بینیم که گاهی شعارهای ما با انقلاب‌های دیگر دنیا هم یکی است. آیا برای رونق اقتصادی و رفاه بیشتر و مسائل مادی و امثال این‌ها که عده‌ای امروزه سعی می‌کنند این را القاء کنند که برای رفاه بیشتر انقلاب شکل گرفت بود؟ این حرف کاملاً غلط است حتی متأسفانه و متأسفانه رویش‌های انقلاب و ارزش‌های آن را هم لوث می‌کنند، شنیدید که گفتند مدافعان حرم هم برای پول به دفاع می‌روند. آیا واقعاً این‌طور است؟

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه در پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده، اظهار کرد: جوان خوش‌چهره و خوش‌اندام و مرفهی را که زندگی و زن و فرزند دارد و برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها به سوریه می‌رود و ایستادگی می‌کند تا شهید شود و جنازه‌اش هم پیدا نمی‌شود بعد همسرش می‌گوید دولت حق ندارد برای تحویل جنازه شوهر من که مسئله شخصی هست یک ریال از بیت‌المال که مال همه مردم است خرج کند. چون پول مردم باید صرف مردم شود؛ آیا این سخنان مربوط به کسی است که از روی نیاز مالی به جنگ با داعش رفته؟ در دوران دفاع مقدس هم شهید فهمیده و هزاران شهید دیگر ما به خاطر آب‌ونان به جنگ رفته بودند؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب ما تحول و دگرگونی روحی ایجاد کرد، ادامه داد: همین تحول و تغییر باعث شد که استکبار دست به تحریم بزند و نگذارد رفاه اقتصادی داشته باشیم و همه سخت‌گیری‌ها و محاصره‌های اقتصادی که کرده‌اند چون می‌خواهند ما را مهار و به گذشته‌ای برگردانند که چشم می‌گفتیم اما استکبار جهانی و اذناب پلیدش هرگز کرنش مردم ایران در مقابل خودشان نخواهند دید.

وی افزود: انقلاب روح و فکر مردم را متوجه سعادت بزرگ‌تر کرد و روحیه مادی نگر و لذت‌جوئی و شکم‌چرانی را گرفت و به‌جای همه این‌ها هدف بزرگ‌تری جایگزین کرد و آن اینکه باید حکم خدا جاری باشد نه حکم طاغوت و شیطان که اگر حکم خدا جاری شد البته وضع معیشت، اقتصاد، بهداشت، امنیت، بندگی و عزت جهانی مردم هم خوب خواهد شد و لازم نیست برای به دست آوردن این‌ها زیر بار ذلت برود و با همه دوست باشد.

خطیب نماز جمعه کرج با طرح چند پرسش گفت: مادری که سه و یا چهار و حتی کسی که یک شهید داده و دعا می‌خواهد که خودش هم شهید شود این برای رسیدگی به شکمش قیام کرده؟ برای رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام جان‌فشانی می‌کند؟ نشانی غلط ندهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب انسان را از زندگی حیوانی نجات داد و به او فهماند که تو جانشین خدا در زمین هستی، با اشاره به آیه ۳۰ سوره بقره، گفت: خداوند می‌فرماید: «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَهً». تو موجودی هستی که خداوند متعال همه‌ی عالم را به خدمت تو ‌گمارده است و این را بدانیم تا این تفکر هست پیروز همه میدان‌ها مائیم.

به‌جای کارهای ژورنالیستی به فکر معیشت مردم باشید / آبرو را با خدمت برای خود بخرید

وی در خاتمه ضمن قدردانی از دستگاه قضا به‌واسطه ایستادگی‌اش در مقابل فساد دانه‌درشت‌ها و تحمل ناسزاها و بداخلاقی‌ها، پیشنهاد داد: به آقایان توصیه می‌کنم به‌جای غوغا سالاری و کارهای ژورنالیستی به فکر معیشت مردم و تولید و اشتغال باشند و بترسید از قهر خدا که اگر اراده کند آبرویی برای شما نخواهد ماند و آبرو را با خدمت به مردم برای خود بخرید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول