اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تصویب کلیات بودجه برای جلوگیری از ایجاد تنش با دولت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در همان زمان ارائه بودجه معتقد بودم که باید کلیات بودجه رد شود اما همکاران دیگر اعتقاد داشتند باید همین بودجه پیشنهادی را اصلاح کرد تا کمترین تنش با دولت ایجاد شود.

تصویب کلیات بودجه برای جلوگیری از ایجاد تنش با دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی طغیانی با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامی، از جلسه و گفت‌وگوی خود در جمع بسیج اساتید دانشگاه اصفهان خبر داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال علاوه بر کاهش صادرات نفت و فرآورده‌های آن، ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی نیز به‌ واسطه بسته شدن مرز در شرایط کرونا کاهش یافت، افزود: به‌گونه‌ای که در ابتدای مجلس، گزارش مسؤولان از میزان ذخیره استراتژیک اقلام خوراکی و نهاده‌ها بسیار نگران‌کننده بود و تقریباً تا مردادماه نیز این وضعیت ادامه داشت که با راهکارها و پیگیری‌های مجلس این وضعیت پشت سر گذاشته شد.

وی اقتصاد ایران را یک اقتصاد بیمار توصیف کرد و عنوان کرد: این وضعیت ناشی از انباشت مسائل متعدد در طول سالیان بوده است و نتوانسته با ابزارهای حکمرانی بهبود یابد. 

طغیانی از مصادیق ابزارهای حکمرانی را اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور نامید که می‌تواند به‌ صورت ریشه‌ای مسائل اقتصادی دیگری را نیز حل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از همان ابتدا هیچ اهتمامی برای اصلاح بودجه نداشت، افزود: در همان زمان ارائه بودجه معتقد بودم که باید کلیات بودجه رد شود چرا که دولت به نحو شایسته‌ای با مجلس تعامل نکرده است اما همکاران دیگر اعتقاد داشتند که دولت به دنبال ایجاد تنش در فضای جامعه به‌ واسطه رد کلیات بودجه است و باید همین بودجه پیشنهادی را اصلاح کرد تا کمترین تنش با دولت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همکاران حاضر در کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بودجه را اصلاح کنند و تا حدودی موفق نیز بوده‌اند، گفت: هرچند باید منتظر بود تا در صحن علنی مجلس نیز پیشنهادهای کمیسیون مورد بررسی و رأی‌گیری قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول