اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آزادی ۱۵ ماهیگیر ایرانی زندانی در هند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از آزادی ۱۵ نفر از ماهیگیران ایرانی که در هند در زندان به سر می‌بردند خبر داد و گفت:‌ این افراد امشب عازم تهران هستند.

آزادی ۱۵ ماهیگیر ایرانی زندانی در هند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو امروز (جمعه) در گفت‌وگویی از آزادی ۱۵ زندانی ایرانی در هند خبر داد و گفت:‌در سال گذشته بر اثر طوفان ۱۵ نفر از شهروندان و ماهیگیران منطقه چابهار که در آب‌های آزاد مشغول ماهیگیری بودند، دچار حادثه شدند و به منظور درخواست کمک وارد آب‌های سرزمینی هند شدند که به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های هند، در این کشور زندانی شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد مدت‌ها دچار مشکل شده و حتی در این مدت لنج آنها غرق شده بود، افزود: این افراد که اول در بنگلور بودند و در آنجا در بازداشت قرار داشتند، در شرایط خیلی بغرنجی قرار داشتند و بعد از چند دور محاکمه و اخذ وکیل بالاخره تبرئه شدند. 

چگنی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مقامات هند این ۱۵ نفر امشب عازم تهران هستند و همکاران مشغول تدارک عزیمت آنها به کشور هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول