اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های دینی و نهضت عاشورای حسینی دارد

امام‌جمعه اسفراین گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های دینی و نهضت عاشورا حسینی دارد که با الهام گرفتن از قیام اباعبدالله الحسین(ع) موجی توفنده در دل جامعه ایران ایجاد کرد و با رهبری حضرت امام(ره) رژیم منفور پهلوی را سرنگون کرد.

انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های دینی و نهضت عاشورای حسینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی درمیعاگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)و گرامیداشت روز زن و مقام شامخ مادران و همچنین میلاد بزرگ‌مرد تاریخ ایران حضرت امام (ره) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) کوثر تمام ناشدنی و چشمه جوشان عصمت و عفت و سلاله‌ای از تبار رسول‌الله و پرورش‌یافته مکتب اسلام، همسر امیرالمؤمنین و مادر حسنین است که ۱۲ امام شیعه از دامن‌پاک ایشان برای هدایت بشر منصوب شدند.

وی حضرت فاطمه (س) را بزرگ‌ترین حامی و فدایی ولایت و امامت دانست و اظهار داشت: درس ولایت مداری و امام محوری را همگان از او آموختند جلوه بالای کرامت انسانی و اخلاق اسلامی را می‌توان در رفتار و منش این بانوی بزرگوار مشاهده کرد.

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام(ره) به کشورمان گفت: دهه فجر یادآور عظمت و شکوه انقلاب مردم ایران است که به‌واسطه این حضور باشکوه مردم، این انقلاب برای همیشه ماندگار و پایدار مانده است.

حجت‌الاسلام محمدیان بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه‌های دینی و نهضت عاشورا حسینی دارد گفت: انقلاب اسلامی ایران با الهام گرفتن از قیام اباعبدالله الحسین (ع) و اعتقاد به ایستادگی در برابر ظلم و مبارزه با آن موجی توفنده در دل جامعه ایران ایجاد کرد و با رهبری حضرت امام(ره) رژیم منفور پهلوی را سرنگون کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی‌شده و به همین دلیل امروز دشمنان این نظام با ترفندهای مختلف در پی نابودی انقلاب و پیامدهای آن هستند که امت اسلامی ایران به رهبری ولی امر مسلمین و هوشیاری با آن مقابله می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین  ضمن مهم خواندن تغییر و تحول گفت: انتظار ما از تغییرات این است که با این تغییرات تحول مدیریتی ایجاد گردد و باعث جهش تولید و کارآمدی بیشتر گردد.

 امام‌جمعه اسفراین افزود: سیمای شهرستان کشاورزی است که تاکنون مسئولین از آن غافل بودند و گام‌های اساسی در این خصوص برداشته نشده است و سرمایه‌گذاری که در بخش صنعت انجام‌گرفته بسیار خوب بوده اما از حوزه کشاورزی غافل مانده‌ایم.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول