اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

تا انتخابات با «فارس‌ من»/ کمپین نامزد مورد علاقه خود را اینجا داغ کنید

پویش‌های مردمی جهت دعوت از چهره‌های مطرح سیاسی برای شرکت در انتخابات ریاست ‌جمهوری را می‌توانید در «تا انتخابات» فارس ‌من ملاحظه کنید.

تا انتخابات با «فارس‌ من»/ کمپین نامزد مورد علاقه خود را اینجا داغ کنید

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فضای سیاسی در حال گرم شدن است؛ کمتر از چند ماه مانده به انتخابات، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس آینده‌ی این جمهوری ادامه دارد. هواداران هم کمپین‌های متعددی را برای دعوت از حضور چهره‌های مختلف سیاسی در «فارس‌من» تأسیس کردند. اما سیاست فارس در قبال کمپین‌های انتخاباتی چیست؟ هنگام تأسیس یک پویش برای دعوت از شخصیت‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

اعلامیه؛ تبیین سیاست‌های انتخاباتی فارس من

مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت است. حضور پرشمار پای صندوق‌های رأی همیشه تعیین‌کننده است؛ چرا که همه باید برای پیشرفت ایران پای کار باشند. یک انتخاب درست می‌تواند نابسامانی ها را اصلاح کند و سوء مدیریت ها را برطرف نماید. «فارس‌من» نیز از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم فروگذار نخواهد کرد. کمپین‌های متعدد شما برای دعوت از شخصیت‌های طیف‌های مختلف سیاسی با همین هدف درحال انتشار است.

 

خط مشی و سلیقه سیاسی خبرگزاری فارس اگرچه قابل کتمان نیست اما قرار نیست که خط قرمز تائید یا رد کمپین های «فارس من» باشد. معتقدیم حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها از جمله انتخابات بسیار مهمتر از سلیقه های سیاسی است حتی اگر این حضور به قیمت شکست خوردن کاندیداهای همسو باشد. تا همه مردم نباشند ولو بهترین و با تجربه ترین دولت هم سرکار بیاید، امکان اصلاح، تحول و پیشرفت وجود ندارد چون دولتها بدون کمک مردم قادر به اصلاح و تحول چشمگیر نیستند.

مرور ده‌ها هزار مطالبه فارس‌من با سلیقه های مختلف فکری و سیاسی مؤید این مدعا است؛ مراعات قوانین جاریه‌ی مملکتی البته وظیفه همه است. برای همین کمپین‌های مشتمل بر عناوین مجرمانه مانند نشر اکاذیب، تهمت یا افترا استثنا می‌شوند. در آستانه انتخابات هم همین سیاست ادامه خواهد داشت؛ هواداران چهره‌های مختلف سیاسی می‌توانند برای معرفی و دعوت از نامزد موردعلاقه‌شان کمپین راه اندازی کنند. 

برای تشکیل یک پویش انتخاباتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

همین حالا هم کمپین‌های متعددی در فارس من برای دعوت از شخصیت‌های سیاسی تشکیل شده. شخصیت‌های خوش‌نام یا شناخته‌شده‌ای که دست‌کم بخشی از مردم امیدوار به حل مشکلات کشور به دست آنها هستند. از آیت‌الله رئیسی تا آقای جلیلی؛ از رئیس فعلی کمیته امداد تا رئیس‌جمهور سابق. شما هم می‌توانید برای شخصیت موردعلاقه‌تان کمپین تأسیس کنید. هرکسی که هست؛ از هر جناح یا گروه سیاسی. هر چهره‌ای که خیال می‌کنید باحضور در کارزار انتخابات می‌تواند وضع فعلی را اصلاح کند.

بعضی نکات را برای ثبت کمپین اما مدنظر داشته باشید. اول این‌که همین الآن هم مطالبات متعددی باهدف دعوت به حضور شخصیت‌های شناخته‌شده سیاسی در انتخابات تشکیل شده است. ترجیحاً کمپین تکراری ارسال نکنید. اگر کمپین چهره موردعلاقه‌تان قبلاً در فارس‌من ثبت شده، از همان پویش حمایت کنید. در این صورت جلوی تقسیم امضا و پخش شدن حمایت‌ها را خواهید گرفت. 

 

دیگر این‌که لطفاً تنها برای شخصیت‌های شناخته‌شده کمپین ثبت کنید؛ انتخابات ریاست جمهوری است دیگر! طبعاً چهره‌های گمنام یا کم‌سابقه نه تنها در قواره اداره کشور نیستند، شانس رأی‌آوری زیادی هم ندارند. از کدام جناح سیاسی؟ فرقی نمی‌کند. «فارس‌من» پویش‌های هواداران گروه‌های مختلف را منتشر خواهد کرد.

 

مطلب مهم بعدی تلاش برای جمع‌آوری امضا است. ثبت و ارسال سوژه پایان کار نیست؛ تازه اول ماجرا است! البته که باید برای جلب حمایت‌های مردمی بیشتر از پویش شخصیت موردعلاقه‌تان تلاش کنید. همین امضاها می‌تواند معیار مناسبی برای سنجش میزان محبوبیت آن شخصیت سیاسی لااقل در بین مخاطبان فارس من باشد! برای همین از اشتراک‌گذاری و تبلیغ پیوند پویش در گروه‌های مختلف فضای مجازی نباید غفلت کرد.

 

هواداران برای دعوت از کدام چهره‌ها در فارس‌من کمپین تشکیل دادند؟

روزگار اصلاً خوبی نیست؛ خیلی‌ها گرفتارند. سفره‌های مردم هیچ‌گاه تا این اندازه کوچک نشده بود. ضعف و بی‌عملی مفرط دستگاه‌های ذیربط، اوضاع اقتصاد ایران را شکننده کرده است. چاره‌ای جز صندوق‌های رأی وجود ندارد. خیلی از مردم امیدوارند با مشارکت در انتخابات آینده بساط ناکارآمدی را جارو کنند. به‌همین خاطر هواداران با تشکیل کمپین‌ از شخصیت‌های برجسته کشور برای نامزدی در انتخابات دعوت کردند.

کمپین‌های متعددی تا این لحظه برای دعوت از چهره‌های سیاسی ثبت شده است؛ چهره‌های متنوع و خوش‌نام یا بعضا غیر خوشنام! مثلاً هواداران آیت‌الله رئیسی با تشکیل یک کمپین خواستار نامزدی ایشان در خرداد ۱۴۰۰ شدند. مَردی که البته عملکرد درخشانش در قامت قاضی‌القضات توانسته امیدهای فراوانی را برای برقراری عدالت زنده کند.

 

کمپین‌های متعدد دیگری هم برای ترغیب دیگر چهره‌ها برای حضور در انتخابات در فارس من راه‌اندازی شده؛ نام‌هایی مانند: سعید جلیلی عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام. پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان. مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت. محمود احمدی‌نژاد رئیس سابق جمهوری. سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا. حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه. و علی فلاحیان وزیر سابق اطلاعات.

 

این کمپین‌ها و کمپینهای مشابه بعدی را می توانید از امروز در صفحه «تا انتخابات» فارس من دنبال کنید. منتظر کمپین‌های انتخاباتی شما هستیم.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول