اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند؛ مهم‌‌ترین مطالبه مردم آبادان و خرمشهر از «جهانگیری»

مهم‌ترین مطالبه آبادانی‌ها و خرمشهری‌ها از معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر، تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد اروند و پایان دادن به اختلال جدی پیش آمده در روند خدمات‌رسانی این منطقه است.

تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند؛ مهم‌‌ترین مطالبه مردم آبادان و خرمشهر از «جهانگیری»

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بنابر اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، قرار است امروز شنبه 11 بهمن‌ماه «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور برای سفری دو روزه با همراهی برخی وزرا و معاونین وزرا عازم خوزستان شود.

بهره‌برداری از چند طرح زیرساختی و خدماتی همچنین دیدار با نخبگان و فعالان خوزستانی از برنامه‌های این سفر اعلام شده که یکی از برنامه‌های شاخص اعلامی افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان، پروژه‌ مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است.
سفر معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان و منطقه آزاد اروند در شرایطی صورت‌ می‌گیرد که «اسمعیل زمانی» مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از 18 آذر ماه تا کنون به اتهامات مالی با دستور مرجع قضایی در بازداشت بسر می‌برد.

از آن‌جایی‌که بازداشت «زمانی» بر اساس محتوای نامه «مرتضی بانک» دبیر شورای‌عالی مناطق‌آزاد به رئیس‌جمهور به اتهام اختلاس بوده و تا به امروز 53 روز از بازداشت وی گذشته اما همچنان وضعیت اداره سازمان منطقه آزاد اروند بلاتکلیف است. استمرار بازداشت «زمانی» به‌عنوان رأس مدیریتی سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی منطقه برابر نامه «بانک»، موجب اختلال در روند اداره این منطقه شده و بروز تبعات اجتماعی را به‌دنبال داشته است.

همین امور سبب شده تا طی‌هفته اخیر و با اعلام خبر سفر معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان، موضوع تعیین تکلیف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، انتصاب سرپرست و یا مدیرعامل برای این سازمان حاکمیتی به‌عنوان مطالبه‌عمومی مردم آبادان و خرمشهر از سوی بزرگان و فعالان این منطقه مطرح شود.

پیش‌از این نیز نمایندگان منطقه به دلیل تنش‌های بالای سیاسی و اجتماعی درون و برون سازمانی، طی تذکرهایی جداگانه به وزیر اقتصاد و دارایی خواستار تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند شده بودند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول