اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در سمنان

جعفر مرادی‌حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: برای بهره‌برداری از ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در وسعت ۱۴ هزار و ۶۰۷ هکتار، بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: ۲۱ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح جنگل‌کاری (احداث سکو بتنی تولید نهال) در دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان سمنان به‌صورت هم‌زمان افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشک‌سالی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

مرادی‌حقیقی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست‌محیطی تفرجگاهی مناطق زیرپوشش پروژه‌های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و افزود: طرح‌های منابع طبیعی همچنین در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول