اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهروندان لبنانی بازداشت شده در امارات به زودی آزاد می‌شوند

مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان از گشایش در پرونده لبنانی‌های بازداشت شده در امارات خبر داد و گفت که طی چند ساعت آینده شماری از این شهروندان لبنانی آزاد و به کشور بازگردانده خواهند شد.

شهروندان لبنانی بازداشت شده در امارات به زودی آزاد می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «عباس ابراهیم»، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که پرونده لبنانی‌های بازداشت شده در امارات طی چند ساعت آینده شاهد گشایش خواهد شد.

وی   در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «الحره» افزود:« برای حل و فصل این پرونده‌ها، طی دو سال گذشته همواره با مقامات اماراتی در تماس بودم. در خصوص این پرونده‌ها سخن نخواهم گفت زیرا هنوز به پایان آن نرسیده‌ایم.»

این مقام امنیتی و اطلاعاتی لبنان گفت که مقامات اماراتی به صورت رسمی به همتایان لبنانی خود وعده داده‌اند که طی چند ساعت آینده، گروه بزرگی از افراد بازداشت شده را آزاد خواهند کرد و این افراد به لبنان بازگردانده خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شمار افراد بازداشت شده لبنانی در امارات گفت: تعداد آنها ۳۰ نفر است و بیش از نیمی از این افراد طی چند ساعت آینده به لبنان بازگردانده خواهند شد.

رسانه‌های لبنانی نیز اسامی شماری از این افراد را که انتظار می‌رود طی چند ساعت آینده آزاد شوند، منتشر کردند که عبارتند از: زید الضیقة ،  محمد الدر، نادر خلیل، محمد حسینی، حسین زریق، ماهر الزین، زاهر خلیل، زاهر الزین، حسن زریق،  علی مخدر و حسن مرتضى.

دستگیری لبنانی‌ها در امارات از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و در می ۲۰۱۹، امارات پنج لبنانی بازداشت شده، را آزاد کرد. اما در همین سال دستگاه قضایی امارات یک شهروند لبنانی به نام «عبدالرحمن شومان» را به حبس ابد و دو شهروند به نامهای«احمد صبح» و «حسین بردا» را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

عبدالرحمان شومان به همراه شش تن دیگر در خطوط هوایی امارات متحده عربی کار می‌کردند که به اتهام تلاش برای تشکیل گروه‌های مرتبط با حزب الله لبنان دستگیر شدند.

حتی سازمان عفو بین الملل نیز به محاکمه شهروندان لبنانی در امارات واکنش نشان داد و آن را ظالمانه توصیف و اعلام کرد که محاکمه این افراد با استناد به اعترافات اجباری تحت شکنجه صورت گرفته است.

 «فؤاد دندن» سفیر لبنان در امارات اخیرا در مصاحبه‌ای در پی انتشار اخباری در خصوص دستگیری ۱۴ شهروند لبنانی در امارات گفته بود که اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارد اما تحقیقات درباره این بازداشتی‌ها همچنان محرمانه است. اما وی با خانواده‌های بازداشت شدگان و مقامات اماراتی که اجازه برقراری ارتباط بازداشت‌شدگان با خانواده‌هایشان را می‌‎دهند، در تماس است.

اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص سختگیری‌های امارات علیه شهروندان لبنانی در پی توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو منتشر شده است. 

روزنامه لبنانی الاخبار، ماه پیش در گزارشی نوشت: پس از توقف بازداشت‌های خودسرانه لبنانی‌ها در امارات یا ساختن پرونده‌های امنیتی برای آنها به هیچ سندی، به نظر می‌رسد که دستگاه‌های اماراتی بار دیگر بازداشت لبنانی‌های ساکن دبی و ابوظبی را آغاز کرده‌اند که آخرین آنها هفت لبنانی بازداشت شده در ماه گذشته بودند؛ هم چنین به خانواده‌های آنها اعمال فشار شده تا این موضوع را رسانه‌ای نکنند.

مقامات صهیونیستی نیز به همکاری موجود میان ابوظبی و تل‌آویو علیه حزب‌الله لبنان اذعان دارند. «یهوشوا زرقا» مدیر امور استراتژیک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چندی پیش از توطئه جدید این رژیم به همراه کشورهای امارات و بحرین علیه حزب الله لبنان خبر داد و گفت:« اسرائیل با امارات و بحرین تلاش می‌کند تا کشورهای جهان را برای تروریستی اعلام کردن حزب الله لبنان، قانع کنند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول