اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت 45 تعاونی صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون 45 اتحادیه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان فعالیت می‌کند.

فعالیت 45 تعاونی صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

جاسم نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هم‌اکنون 45 اتحادیه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در چهارمحال و بختیاری آموزش دست‌بافته‌های داری شامل گلیم و سرانداز به 500 نفر از هنرجویان ارایه و برای 225 نفر اشتغال‌زایی شد.

وی افزود: در این مدت طرح تولید گلیم در شهرکیان از توابع شهرستان شهرکرد راه‌اندازی و قرارداد طراحی انواع نقشه گلیم‌بافی سنتی بومی چهارمحال و بختیاری امضا شد.

نصیری هفشجانی اضافه کرد: تأمین مواد اولیه گلیم و سرانداز و راه‌اندازی کارگاه برای تولیدکنندگان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری از سوی این اتحادیه انجام شده است.

وی بیان داشت: اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری نسبت به راه‌اندازی کارگاه آموزشی سنگ‌تراشی و گوهرشناسی با اشتغال‌زایی 55 نفر در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد و روستای شوراب از توابع شهرستان سامان اقدام کرد.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اتحادیه تأمین مواد اولیه سنگ‌تراشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: ایجاد 15 شرکت تعاونی صنایع‌دستی روستایی در چهارمحال و بختیاری از سوی اتحادیه صنایع‌ستی استان در سال‌جاری انجام شد.

نصیری توضیح داد: در سال‌جاری 300 متر گلیم و سرانداز و یک‌هزار قطعه انواع مصنوعات گلیم شامل کیف، جلد قرآن کریم، سرویس دستمال کاغذی و محصولات دیگر از سوی فعالان عضو اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 50 تن مواد اولیه مورد نیاز برای تولید نمد در کارگاه‌های شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از سوی این اتحادیه تأمین شد.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: جمع‌آوری و پشم‌چینی مکانیزه با دستگاه‌های پیشرفته براساس آخرین روش‌های نوین برای تأمین مواد اولیه تولید نمد و دست‌بافته‌های داری، ساخت دستگاه‌های جداسازی و خاک‌گیری پشم، وان‌های پشم‌شویی و پرس پشم به‌صورت تمام‌مکانیزه، ساخت دستگاه‌های رنگرزی پشم، آب‌گیر و خشک‌کن، ساخت پاتیل‌های نیمه‌صنعتی رنگرزی پشم، از مهم‌ترین اقدامات این اتحادیه در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: تهیه و تنظیم طرح جامع توسعه و تکمیل زنجیره دست‌بافته‌های داری و نمد با مشارکت 50 شرکت تعاونی تولید، تأمین مواد اولیه، توزیع و توسعه صادرات با اشتغال‌زایی 100 نفر در کارگاه‌ها، یک‌هزار نفر از طریق مشاغل خانگی و 300 نفر به‌صورت غیرمستقیم از سوی اتحادیه صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری انجام شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول